Grupul Frasers preia o cotă de 12,5% din Mulberry
Grupul Frasers a nunțat preluarea unei participații de 12,5% din marca de lux Mulberry. Mișcarea este cu siguranță una surprinzătoare, chiar dacă are sens. Având în vedere direcția pe care grupul o are în acest moment – odată cu preluarea de către dl. Mike Ashley – și, mai ales, după achiziția a 65% din acțiunile grupului Sports Direct. De altfel, Mulberry a avut o prezență îndelungată în magazinele operate de grupul House of Fraser, compania intenționând să deschidă mai multe magazine Fraser – precum și să opereze lanțul de top Flannels.
Se pare că există un raționament comercial clar în spatele acestei mișcări. Ca multe dintre afacerile grupului, Mulberry a avut parte de mai multe provocări – un aspect observat în preșul acțiunilor sale. Ajunse la 1132,50 puncte în septembrie 2016, acțiunile mărcii au început să scadă brusc acum doi ani, în acest moment o acțiune valorând circa 250 puncte. Un preț care duce capitalizarea pe piață a companiei la circa 150 milioane Lire Sterline. Ținând cont de acest preț, este de la sine înțeles că Frasers nu a trebuit să plătească o sumă imensă pentru achiziția procentului de 12,5% din acțiunile Mulberry (chiar dacă cele două companii nu făcut public prețul acestei achiziții).
Conform unei declarații oferite de Mike Ashley, “Grupul Frasers este încântat să anunțe că obținut 12,5% din acțiunile Mulberry Group plc. Mulberry este unbrand global de lux, cu o bogată moștenire britanică. O prioritate strategică esențială pentru Grupul Frasers o reprezintă propunerea de vânzare și crearea unor relații puternice cu mărci terțe. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm îndeaproape cu Mulberry, în beneficiul acționarilor ambelor companii”. O achiziție care indică direcția pe care Grupul Frasers o face în direcția pieței de lux, în condițiile în care accesoriile Mulberry se vând la prețuri care încep de la 3500 Lire Sterline. Mai multe detalii AICI.
0 comments