Comercianții de lux câștigă războiul cu pieile exotice

By , in Industry on . Tagged width: , , , , ,
Bottega Veneta Bags

Încercând să ofere un impuls în ce privește sustenabilitatea în segmentul de retail și modă de lux, lanțul britanic de magazine „Selfridges” și-a prezentat planurile de a renunta la vânzarea articolelor din piele exotică, începând cu anul viitor. Pe măsură ce tot mai multe mărci de lux se angajează să renunțe la articole din blană, pielea exotică – precum crocodil, aligator, șopârlă sau piton – par să fie următoarele materiale care trebuiesc (re)evaluate.

Bottega Veneta Bags

Alte companii s-au angajat să nu mai folosească blănuri și devin din ce în ce mai transparente în ce privește practicile lor de sustenabilitate, continuând în același timp utilizarea unor astfel de materiale. Conform dnei. Thomaï Serdari (Brand Strategist & Professor of Luxury Marketing în cadrul New York University și Coeditor of “Luxury: History Culture Consumption) „Nu ar trebui să confundăm noile standarde în tratamentul pieilor exotice cu interzicerea blănurilor”. „Retailerii vor trebui să fie mult mai instruiți pentru a se asigura că standardele consumatorilor sunt respectate”. De asemenea, vor trebui să-și transfere cunoștințele consumatorilor finali, ceea ce înseamnă că „putem începe să vedem și altfel de informări on-line”, adaugă dna. Serdari. „Am trecut deja din epoca «patrimoniului» prin epoca «meseriei», pentru a întra în cele din urmă în cea a «transparenței»”.

Bottega Veneta Bags

Sustenabilitatea – În timp ce utilizarea blănurilor în segmentul de modă a fost un subiect controversat ani de zile, pieile exotice încep să atragă atenția. Consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de problemele legate de durabilitate și așteaptă mai multă transparență și inițiative din partea comerciantilor cu amănuntul, precum și din partea mărcilor de lux. „Selfridges” elimină în prezent materialele din piele de crocodil, aligator, șopârlă sau piton, intenționând să comercializeze numai piele ecologică până în februarie 2020. Retailerul a interzis vânzarea de blănuri naturale încă din 2005 și devine un exemplu în ce privește renunțarea la pieile exotice. Acest ultim anunț face parte din planul mai larg al sustenabilității „Selfridges”, compania urmărind să ofere produse ecologice care să se alinieze la valorile etice ale consumatorilor. Brandurile la modă care vând în acest moment produse din piele exotică prin intermediul „Selfridges” – printre care enumerăm Mulberry, Saint Laurent sau Smythson – sau mărci orologere, precum Longines sau Hublot, întâmpină dificultăți în comercializarea unor produse care includ piele. Decizia comerciatului britanic este de a împiedica aceste mărci de lux să mai vândă obiecte din piele exotică, chiar dacă aceste companii lucrează la supravegherea mult mai strictă a lanțului lor de aprovizionare. La începutul acestei luni, conglomeratul LVMH a introdus noi cerințe în lanțul de aprovizionare cu piele de crocodil, grupul continuând eforturile de a deveni mult mai transparent în ce privește animalele și problemele legate de durabilitate. LVMH a impus o strategie de achiziție mult mai strictă în ce privește aprovizionarea cu pielea de crocodil, fără a o elimina total din producția sa. De asemenea, o serie de comercianți au făcut pași către adoptarea unei astfel de politici, încercând să ofere clienților o modă durabilă și etichete care respectă cerințele proprii în ce privește pielea naturală. În 2017, compania Yoox Net-A-Porter a oprit comercializarea (pe site-turile proprii) tuturor produselor care includ blănuri naturale. Ca parte a promisiunii sale, YNAP a aderat la „Fur Free” (un program dezvoltat de Fur Free Alliance). Pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor ecologici, unele mărci se îndreaptă către produse alternative, în încercarea de a menține aspectul produselor cât mai luxos. Astfel, progresele tehnologice în domeniul blănurilor ecologice a permis ca folosirea celor naturale să devine inutilă, potrivit mărcii italiene „Furla” (colecția „Cruise 2019” fiind și prima produsă integral cu blană ecologică). De asemenea, după cum vă anunțam într-o postare anterioară, Chanel a decis întreruperea utilizării pieilor exotice, precum și a blănurilor naturale, transferând resursele către dezvoltarea de materiale alternative. Totodată, casa italiană „Bottega Veneta” a subliniat că a început să lucreze din ce în ce mai mult cu piele ecologică, în timp ce producătorul de automobile „Land Rover” a utilizat în construcția noului Evoque un material denumit „Kvadrat” – un melanj din sticle de plastic reciclate și fibre de eucalipt.

Bottega Veneta Bags

Etica – În ciuda presiunii exercitate comercianți, consumatori și grupuri de activiști, majoritatea mărcilor de lux continuă să utilizeze materialele naturale. De exemplu, în anul 2017, casa Fendi – parte a grupului LVMH – a realizat un display ce includea blănuri vopsite în diferite culori. Un alt brand italian – Prada – continuă să utilizeze blănuri naturale, atrăgându-și constant critici din partea activiștilor care luptă pentru drepturile animalelor, precum „Fur Free Alliance” sau „People for the Ethical Treatment of Animals”. Drept răspuns, Prada și-a reiterat angajamentul de a reduce utilizarea blănurilor și de a se concentra pe materiale mult mai durabile, dar nu a promis renunțarea definitivă la acest material. Conform unui raport întocmit de „Clutch”, 65% dintre cumpărători cred că companiile de modă ar trebui să îmbrățișeze responsabilitatea socială corporativă, în timp ce 58% dintre respondenți consideră că brandurile de modă ar trebui să se angajeze în utilizarea materialelor din surse etice. De asemenea, companiile ar trebui să se aprovizioneze cu produse reciclate (48%) sau din surse locale (42 %). Conform dnei. Serdari, „Standardele etice ale consumatorilor s-au schimbat în mod constant în ultimii ani, de la produse cu origini discutabile și până la modul cum au fost făcute și locul din care au fost colectate”. „În plus, pe măsură ce tehnologia evoluează în ce privește datarea corectă a locului de proveniență a materialelor, consumatorii și-au intensificat îngrijorările cu privire la utilizarea unor astfel de materiale naturale”. Practic, tehnologia a încurajat consumatorii să identifice corect materialele din care sunt făcute produsele cumpărate, punând astfel o presiune mai mare pe mărcile producătoare. Foto – Bottega Veneta & Getty Images.