Nike, cel mai valoros brand fashion din lume!

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

Nike a revendicat din nou titlul de cea mai valoroasă marcă de îmbrăcăminte din lume. Este cel de-al șaptelea an consecutiv când ocupă locul întâi în clasamentul întocmit anual de Brand Finance. Totodată, raportul arată și o scădere a valorii mărcii – cu 13%, până la 30,4 miliarde dolari – subliniind încă odată dificultatea întâmpinată anul trecut și modul cum pandemia a schimbat modalitatea de consum, implicit scăderea valorii cu două cifre. Totuși, vânzările Nike s-au bucurat de succes, chiar dacă magazinele fizice au fost închise forțat, “mediul online nereușind să susțină creșterile prognozate”.

Coach (Brand Finance Report)

Pentru întocmirea raportului Nike, compania de consultanță Brand Finance a utilizat diferite valori, precum vânzările și profiturile efective, dar și măsurători despre puterea de penetrare a pieței a unui anumit brand. La nivel global, cele mai valoroase 50 de mărci de îmbrăcăminte au scăzut cu 8% pe parcursul anului trecut, de la 301,9 miliarde dolari în 2020 la 276,4 miliarde dolari în ianuarie 2021. Între timp, raportul a adăugat că mărcile Fila și Bosideng sunt demne de a fi urmărite, dar Coach (o marcă deținută de grupul Tapestry) a fost eticheta cu cea mai rapidă scădere din sector, valoarea ei reducându-se cu 31%.

Mai multe știri lifestyle AICI

Totodată, se remarcă pe locul doi și eticheta Gucci (deținută de Kering – cu o valoare de 15,6 miliarde dolari – a suferit o scădere de aproximativ 12% față de anul 2020 – în timp ce restul clasamentului este ocupat în ordine de mărcile Louis Vuitton, Adidas, Chanel, Zara, Uniqlo, H&M, Cartier, Hermès, Rolex , Dior, Tiffany, Chow Tai Fook, Coach, The North Face, Anta, Victoria’s Secret, Omega și Puma. De asemenea, foarte interesant este și faptul că, într-un an în care segmentul încălțămintei a avut un puternic recul – datorate închiderii magazinelor fizice – cele mai puternice mărci au reușit să se descurce foarte bine.

Bosideng x Jean Paul Gaultier

În ce privește clasamentul companiilor producătoare de îmbrăcăminte, acesta a fost împărțit în diferite sub-sectoare: Lux, Echipament sportiv; Fast fashion; Ceasuri; Accesorii & Bijuterii; High street designer; Lenjerie și Încălțăminte. Acesta din urmă a fost ajutat și de nou-intrații Timberland și Converse – două mărci cu performanțe foarte bune – înregistrând o creștere a valorii mărcilor de 47%, respective 8%. Printre etichetele care au pierdut cel mai mult din valoare de piață, Victoria’s Secret a fost – scăderea mărcii a fost de 22%, aproximativ 4,2 miliarde dolari – al treilea brand cu cea mai rapidăs cădere.

Mai multe știri auto AICI

Cauza scăderii pare să fi fost lipsa diversității în marketing și gama de modele. Totodată, Fila a devenit marca cu cea mai rapidă creștere din clasamentul Brand Finance, aceasta înregistrând o valoare a mărcii de 68% – 2,7 miliarde dolari – o creștere ajutată de vânzările mari și a unei campanii bine direcționate. Timberland și Bosideng au fost, de asemenea, mărcile de pe locul doi și trei în clasamentul creșterilor rapide, cu 47% și 39%. Bosideng, o companie originară din china, a intrat în clasament cu ajutorul unei colecții realizate cu Jean Paul Gaultier, vândute online pe platforma Tmall. Detalii Brand Finance AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI