Nike, cel mai valoros brand fashion din lume!
Nike a revendicat din nou titlul de cea mai valoroasă marcă de îmbrăcăminte din lume. Este cel de-al șaptelea an consecutiv când ocupă locul întâi în clasamentul întocmit anual de Brand Finance. Totodată, raportul arată și o scădere a valorii mărcii – cu 13%, până la 30,4 miliarde dolari – subliniind încă odată dificultatea întâmpinată anul trecut și modul cum pandemia a schimbat modalitatea de consum, implicit scăderea valorii cu două cifre. Totuși, vânzările Nike s-au bucurat de succes, chiar dacă magazinele fizice au fost închise forțat, “mediul online nereușind să susțină creșterile prognozate”.
Pentru întocmirea raportului Nike, compania de consultanță Brand Finance a utilizat diferite valori, precum vânzările și profiturile efective, dar și măsurători despre puterea de penetrare a pieței a unui anumit brand. La nivel global, cele mai valoroase 50 de mărci de îmbrăcăminte au scăzut cu 8% pe parcursul anului trecut, de la 301,9 miliarde dolari în 2020 la 276,4 miliarde dolari în ianuarie 2021. Între timp, raportul a adăugat că mărcile Fila și Bosideng sunt demne de a fi urmărite, dar Coach (o marcă deținută de grupul Tapestry) a fost eticheta cu cea mai rapidă scădere din sector, valoarea ei reducându-se cu 31%.
Mai multe știri lifestyle AICI
Totodată, se remarcă pe locul doi și eticheta Gucci (deținută de Kering – cu o valoare de 15,6 miliarde dolari – a suferit o scădere de aproximativ 12% față de anul 2020 – în timp ce restul clasamentului este ocupat în ordine de mărcile Louis Vuitton, Adidas, Chanel, Zara, Uniqlo, H&M, Cartier, Hermès, Rolex , Dior, Tiffany, Chow Tai Fook, Coach, The North Face, Anta, Victoria’s Secret, Omega și Puma. De asemenea, foarte interesant este și faptul că, într-un an în care segmentul încălțămintei a avut un puternic recul – datorate închiderii magazinelor fizice – cele mai puternice mărci au reușit să se descurce foarte bine.
În ce privește clasamentul companiilor producătoare de îmbrăcăminte, acesta a fost împărțit în diferite sub-sectoare: Lux, Echipament sportiv; Fast fashion; Ceasuri; Accesorii & Bijuterii; High street designer; Lenjerie și Încălțăminte. Acesta din urmă a fost ajutat și de nou-intrații Timberland și Converse – două mărci cu performanțe foarte bune – înregistrând o creștere a valorii mărcilor de 47%, respective 8%. Printre etichetele care au pierdut cel mai mult din valoare de piață, Victoria’s Secret a fost – scăderea mărcii a fost de 22%, aproximativ 4,2 miliarde dolari – al treilea brand cu cea mai rapidăs cădere.
Mai multe știri auto AICI
Cauza scăderii pare să fi fost lipsa diversității în marketing și gama de modele. Totodată, Fila a devenit marca cu cea mai rapidă creștere din clasamentul Brand Finance, aceasta înregistrând o valoare a mărcii de 68% – 2,7 miliarde dolari – o creștere ajutată de vânzările mari și a unei campanii bine direcționate. Timberland și Bosideng au fost, de asemenea, mărcile de pe locul doi și trei în clasamentul creșterilor rapide, cu 47% și 39%. Bosideng, o companie originară din china, a intrat în clasament cu ajutorul unei colecții realizate cu Jean Paul Gaultier, vândute online pe platforma Tmall. Detalii Brand Finance AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI
0 comments