CFDA a prezentat calendarul New York Fashion Week!

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , ,

CFDA – organismul care patronează segmentul de modă din Statele Unite – a anunțat calendarul New York Fashion Week din această lună, totalul etichetelor listate ridicându-se la 84. Din cauza pandemiei de coronavirus, sezonul principal se desfășoară în doar patru zile – perioada 14/17 februarie – cu 72 de mărci. Deși CFDA a anunțat și listarea a încă 12 etichete de modă – printre cele mai notabile fiind Gabriela Hearst, Carolina Herrera, Thom Browne sau Coach – cu prezentări digitale care se întind până pe 15 aprilie 2021.

Gabriela Hearst (SS2021)

De exemplu, Thom Browne a susținut prezentările colecțiilor masculine și feminine la Paris în ultima jumătate de deceniu, în timp ce Gabriela Hearst și-a prezentat cea mai recentă colecție în cadrul colegiului Beaux-Arts din Paris (septembrie). Astfel, sezonul principal din New York urmează să se deschidă pe 14 februarie, cu doar două spectacole de podium – Jason Wu și Imitation Christ – punctul culminant fiind miercuri seară (17 februarie), odată cu prezentarea colecției Tom Ford (cel care este și președintele CFDA).

Thom Browne SS2021 (Moses Sumney)

Cu toate acestea, invocând fragmentarea sezonului din New York, cele patru mari case de moă americane – Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Calvin Klein și Michael Kors – nu se regăsesc printre participanți. De asemenea, numărul design-erilor și zilele de spectacol au scăzut față de acum doi ani, de la aproximativ 170 de evenimente și opt zile, la doar 74 prezentări de modă și patru zile. “În timp ce CFDA va continua să încurajeze designerii americani, recunoaștem dorința unora de a-și lărgi vizibilitatea globală”.

Carolina-Herrera (Resort SS2021) Foto: Josh Olins

“În ultimii ani, mulți dintre membrii noștri au ales să-și prezinte creațiile în Europa, Asia și alte piețe cheie, de cele mai multe ori în afara calendarului oficial. Evenimentele de anul trecut au evidențiat nevoia de flexibilitate în cadrul sistemului de modă”, a comentat Tom Ford într-o scrisoare deschisă pe pagina organizației CFDA. Practic, sezonul New York Fashion Week va fi o afacere digitală, toți designerii prezenți în calendar urmând să-și prezinte clipurile video prin intermediul platformei CFDA. Detalii CFDA AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI