Piața de lux se așteaptă la o creștere de 15%!

By , in Reports on . Tagged width: , , , , ,

Piața de lux se așteaptă la o creștere de aprocimativ 15% în cursul anului 2021 – conform companiei de consultanță Bain & Co. – după o scădere, marcată de pandemia de coronavirus, de 23% în 2020. Toate privirile sunt ațintite în acest momenta supra evoluției Covid-19 și a factorilor macroeconomici, precum și a revenirii călătoriilor internaționale (un generator al vânzărilor bunurilor de lux). Experiența clientului se mută în acest moment în online, consumatorii Gen Y și Gen Z devenind regii diferitelor platforme de vânzare electronică.

Piața de lux (bunuri personale). Foto: Shutterstock

De la producția de bunuri, etichetelor li s-a conferit un nou rol în producerea și difuzarea de conținut, în timp ce piața – aflată în plină expansiune – redefinește obiceiurile de cumpărare. Cum valurile doi și trei ale pandemiei impun restricții continue, suntem asaltați de diferite comentarii, prognoze și predicții. Printre aceste observații – numeroase și variate – apare (și) un numitor comun: transformarea inevitabilă a industriei luxului. Cu o mențiune: Cum? pe măsură ce criza aflată în curs accelerează (deja) tendințele aflate în schimbare.

Mai multe știri din auto AICI

Cum aceste tendințe se schimbă accelerat, compania de consultanță Bain & Co. a devenit o sursă important de statistici și analize pentru sector,, inclusive răspunsuri la modul cum Covid-19 transformă segmentul bunurilor de lux. După cum precizam anterior, piața bunurilor de lux s-a contractat cu 23% în 2020, aceasta fiind prima scădere din anul 2009 încoace și cea mai puternică din ultimii 25 de ani (de când Bain & Co. monitorizează sectorul). Cercetările arată că achizițiile online (la nivel internațional) au crescut de la un an la altul cu 50%.

Piața de lux (recuperare post-coronavirus). Foto: Shutterstock

La nivelul anului 2020, vânzările digitale reprezintă circa 23% din ansamblul pieței. Și acesta este doar începutul, prognozele cumpărăturilor online menționând o creștere până la 105 – 115 miliarde euro până în 2025, depășind 30% din piață – digitalul devenind principalul canal pentru achizițiile de lux. În ce privește performanța regional, China continentală conduce detașat în 2020 – cu o creștere de 45% – ajungând la vânzări de 44 miliarde euro. Toate celelalte regiuni au înregistrat cifre negative, începând cu Europa (-36%) și America de Nord (-27%).

Mai multe știri din lifestyle AICI

Apetitul formidabil al consumatorilor chinezi pentru bunurile de lux este așteptat să consolideze poziția țării drept cea “mai mare piață de bunuri personale de lux”. De altfel, compania Bain & Co. se așteaptă ca până în 2025 unul sau două produse de lux să fie achiziționat în China, un aspect care ridică întrebarea despre modul cum piața globală urmează să recupereze ș ice se așteaptă de la ansamblul industriei. Analiza companiei arată o revenire la nivelul din 2019 (281 miliarde euro) abia la sfârșitul anului 2022 sau începutul 2023. Detalii Bain & Co. AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI