BMW Group adoptă un model de lucru flexibil!
BMW Group din Regensburg a trecut într-o altă etapă importantă din transformarea sa. Începând cu sărbătorile de Paşte, un nou model de timp de lucru a fost pus în aplicare pentru mii de angajaţi. Compania şi sindicatul uzinei au căzut de acord asupra acestui lucru după mai multe runde de negocieri. Pe baza noului sistem, locaţia va putea reacţiona chiar mai flexibil decât înainte la fluctuaţiile puternice de volum din viitor, cum ar fi cele cauzate de pandemia de pe pieţele lumii. Astfel, competitivitatea locaţiei este consolidată decisiv.
Un punct-cheie al noului model de timp de lucru este “schimbarea variabilă a vitezei”. Face posibilă adaptarea capacităţilor de producţie la cerere, o pârghie fiind numărul de schimburi în zonele de producţie individuale ale uzinei. Un exemplu concret din cea mai mare zonă: asamblarea include o tură în prima parte a zilei şi o tură de seară, de luni până vineri; adică 10 schimburi pe săptămână. Planificatorii BMW anticipează că, spre deosebire de actuala soituaţie pandemie de coronavirus, va fi necesară o creştere a producţiei până cel târziu în 2023.
Mai multe știri auto AICI
Noul model al timpului de lucru permite şi utilizarea turei de noapte sau „module suplimentare de capacitate”. De exemplu, asamblarea finală s-ar produce atunci în 15 în loc de 10 schimburi. Noul model nu are nici o influenţă asupra timpului de lucru săptămânal convenit colectiv de 35 de ore. Mai degrabă, orele de lucru personale sunt distribuite acum diferit pe parcursul zilelor şi săptămânilor. Angajaţii vin la uzină mai des decât înainte., schimbul individual durează cu o oră mai puţin (zilele lucrătoare lungi în producţie fiind de domeniul trecutului).
“Noul model are avantaje mari în ceea ce priveşte ergonomia”, spune Reinhard Eberl (Director Resurse Umane). Frank Bachmann (Directorul Uzinei) vede noul model al timpului de lucru ca pe o transformarea important a uzinei. Implementarea ideii se va putea vedea în următoarea producţie de serie a vopsirii celulelor de baterii şi în pregătirile pentru primul model complet electric: “În drumul nostru către viitor este extrem de important să fim flexibili, chiar dacă avem ani un volum de producţie mai mic”. Detalii BMW România AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI
0 comments