Piața ochelarilor de lux se află pe trend ascendent

By , in Industry on . Tagged width: , , , , , , , , , , ,

Piața ochelarilor de lux se dovedește a fi una în creștere solidă de-a lungul trimestrulu trei 2024. Conform datelor principalilor jucători, segmentul este susținut de o creștere stabilă în regiunile cheie și dinamism solid în Asia.

©EssilorLuxotica

Considerată o intrare accesibilă în segmentul produselor de lux pentru clienții “aspiranți”, piața ochelarilor se află pe trend ascendent. O creștere care se manifestă în ciuda turbulențelor cu care se confruntă industria în acest an. În trimestrul al treilea, segmentul a continuat să înflorească, susținut de cererea puternică a piețelor globale. Mărci precum EssilorLuxotica, Kering Eyewear, Marcolin sau Thélios se remarcă ca principali jucători.

Segmentul

De exemplu, EssilorLuxotica continuă să domine piața ochelarilor de lux cu mărci emblematice – Ray-Ban sau Oakley. De asemenea, deține în portofoliu mărci licențiate precum Armani, Burberry, Dolce & Gabbana sau Prada. Pentru trimestrul al treilea, Grupul a înregistrat o creștere de 4%, atingând vânzări de 6,437 miliarde euro. Creșterea este generată în principal de America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA).

©Kering Eyewear

Kering, care include mărcile Gucci, Cartier, Saint Laurent sau Bottega Veneta, a înregistrat vânzări de 343 milioane euro. Astfel, în trimestrul al treilea a fost raportată o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele nouă luni 2024, Kering Eyewear & Corporate (include beauty) a realizat vânzări de circa 1,5 miliarde euro. Cifra reprezintă o cotă de aproximativ 11% din veniturile totale înregistrate de grupul de lux Kering.

Creșterea

Totodată, Marcolin – licențiat al mărcilor Tom Ford, Emilio Pucci și Zegna – a înregistrat rezultate modeste în trimestrul al treilea. Deși marjele au crescut, vânzările de 408 milioane euro sunt în scădere cu 2,8% față de perioada anului trecut. Piața asiatică a contribuit la creșterea marjei, EMEA și America generând venituri de 202 și, respectiv, 151 milioane euro. De menționat, Marcolin a finalizat în 2024 un acord cu Christian Louboutin.

©Bvlgari x Thélios

În general, o serie de inovații s-au dovedit a fi favorabile creșterii pieței de ochelari în ultimele luni. Printre aceștia se numără ochelarii Ray-Ban Meta Wearables, a căror ediție va fi prezentă la vânzare pentru următorii zece ani. Ochelarii Oakley au crescut în popularitate datorită celor peste 2.000 de sportivi care i-au purtat la Jocurile Olimpice. În fine, colaborarea dintre Saint Laurent și Ray-Ban Wayfarer a generat interes crescut în rândul GenZ.

Surse consultate: Luxury Tribune & Producători