Piața ochelarilor de lux se află pe trend ascendent
Piața ochelarilor de lux se dovedește a fi una în creștere solidă de-a lungul trimestrulu trei 2024. Conform datelor principalilor jucători, segmentul este susținut de o creștere stabilă în regiunile cheie și dinamism solid în Asia.
Considerată o intrare accesibilă în segmentul produselor de lux pentru clienții “aspiranți”, piața ochelarilor se află pe trend ascendent. O creștere care se manifestă în ciuda turbulențelor cu care se confruntă industria în acest an. În trimestrul al treilea, segmentul a continuat să înflorească, susținut de cererea puternică a piețelor globale. Mărci precum EssilorLuxotica, Kering Eyewear, Marcolin sau Thélios se remarcă ca principali jucători.
Segmentul
De exemplu, EssilorLuxotica continuă să domine piața ochelarilor de lux cu mărci emblematice – Ray-Ban sau Oakley. De asemenea, deține în portofoliu mărci licențiate precum Armani, Burberry, Dolce & Gabbana sau Prada. Pentru trimestrul al treilea, Grupul a înregistrat o creștere de 4%, atingând vânzări de 6,437 miliarde euro. Creșterea este generată în principal de America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA).
Kering, care include mărcile Gucci, Cartier, Saint Laurent sau Bottega Veneta, a înregistrat vânzări de 343 milioane euro. Astfel, în trimestrul al treilea a fost raportată o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele nouă luni 2024, Kering Eyewear & Corporate (include beauty) a realizat vânzări de circa 1,5 miliarde euro. Cifra reprezintă o cotă de aproximativ 11% din veniturile totale înregistrate de grupul de lux Kering.
Creșterea
Totodată, Marcolin – licențiat al mărcilor Tom Ford, Emilio Pucci și Zegna – a înregistrat rezultate modeste în trimestrul al treilea. Deși marjele au crescut, vânzările de 408 milioane euro sunt în scădere cu 2,8% față de perioada anului trecut. Piața asiatică a contribuit la creșterea marjei, EMEA și America generând venituri de 202 și, respectiv, 151 milioane euro. De menționat, Marcolin a finalizat în 2024 un acord cu Christian Louboutin.
În general, o serie de inovații s-au dovedit a fi favorabile creșterii pieței de ochelari în ultimele luni. Printre aceștia se numără ochelarii Ray-Ban Meta Wearables, a căror ediție va fi prezentă la vânzare pentru următorii zece ani. Ochelarii Oakley au crescut în popularitate datorită celor peste 2.000 de sportivi care i-au purtat la Jocurile Olimpice. În fine, colaborarea dintre Saint Laurent și Ray-Ban Wayfarer a generat interes crescut în rândul GenZ.
Surse consultate: Luxury Tribune & Producători
0 comments