Dubai, pregătiri pentru anul nou chinezesc
Țările din Golf au cunoscut o creștere importantă din partea turiștilor chinezi în ultimii ani, în parte pentru că Emiratele Arabe Unite a crescut în preferințele călătorilor originari din China, înaintea altor destinații. Pentru acest an, Jumeirah Hotels & Resorts marchează cel de-al zecelea an al evenimentelor dedicate Anului Nou Chinezesc, proprietățile luxoase din Dubai și Abu Dhabi atrăgând un număr impresionant de turiști chinezi, în timp ce aeroportul din Dubai a lansat o campanie dedicată exclusiv acestui eveniment.
Totul face parte dintr-un impresionant marketing regional din partea Emiratelor Arabe Unite și a altor națiuni din Golf, scopul campaniei fiind de a atrage aproximativ trei milioane de turiști chinezi până în anul 2022, o creștere de 81% față de anul 2018. Pentru marii jucători din industria turismului, turiștii de origine chineză reprezintă în acest moment o clientelă extrem de atractivă. Aceștia sunt cel de-al doilea mare consumator de plăti cu cărțile de credit din Arabia Saudită, potrivit datelor colectate de Mashreq Bank (cu sediul în Dubai); cheltuielile clienților chinezi au crescut în regiune cu circa 50% față de anul trecut (2018) – iar aici nu sunt incluse și tranzacțiile de plată mobilă efectuate de aceștia, plăti devenite din ce în ce mai răspândite, în special în segmentul duty-free. O conecință a acestei creșteri o reprezintă adoptarea platformei Alipay de către “Dubai International Airport”, mai ales după ce a fost observată o creștere cu aproximativ 6% a traficului între Dubai și China. Jumerirah Hotels & Resorts, care deține zece hoteluri în Dubai și Abu Dhabi, au fost gazda a peste două sute de mii de turiști chinezi în anul 2017, cel mai cunoscut hotel al său – Burj Al Arab – aflându-se în topul ospitalității din Golf. Pachetul de “Anul Nou Chinezesc” oferit oaspeților (între 4 februarie și 11 februarie) începe de la un cost de 2545,00 USD și are inclus un autoturism Rolls-Royce. În plus, Burj Al Arab va oferi oaspeților mese și activități tradiționale de “Anul Nou Chinezesc”. De asemenea, deși nu sunt foarte active, Jumerirah Hotels & Resorts și Burj Al Arab dețin conturi pe două dintre cele mai populare platforme chinezești: WeChat și Weibo – cu scopul de a se conecta cu oaspeții din China. Totodată, Dubai urmează să găzduiască o serie de activități legate de “Anul Nou Chinezesc”, în timp ce câteva dintre destinațiile de top din regiune urmează să fie decorate într-un mod mult mai elaborat – respectând astfel tradiția chineză – oaspeții fiind încurajați să experimenteze tentațiile oferite de oraș pe parcursul șederii lor aici. Cum Dubaiul constituie în acest moment principalul punct de atracție din regiunea Golfului, în cursul primelor unsprezece luni ale anului 2018 orașul a atras circa opt sute de mii de turiști chinezi – o creștere cu circa 12% față de aceeași perioadă a anului 2017. Cum și la noi se observă o creștere semnificativă a rezidenților chinezi, este foarte posibil ca în viitor autoritățile să ia în calcul organizarea unor evenimente dedicate “Anului Nou Chinezesc”… dacă se va înțelege oportunitatea acestui gen de evenimente și posibilitatea creșterii veniturilor în rândul operatorilor din turism și a bugetului de stat. Sursă: Jing Travel.
0 comments