Burberry înregistrează o scădere bruscă a veniturilor
Conform mediei de specialitate, veniturile Burberry din prima jumătate a anului au scăzut cu 20% (CER) si 22% raportat. Astfel, comparativ cu perioada anului trecut, vânzările în magazine au scăzut cu 20% în prima jumătate a anului.
Pentru a cotrabalansa tendința, marca britanică a lansat “Burberry Forward”, un plan strategic pentru a crește vânzările. Totodată, se are în vedere performanțele companiei și stimularea creării de valoare pe termen lung. “Scopul inițial de a proiecta îmbrăcăminte care să protejeze oamenii de intemperii este mai relevant ca niciodată. Performanța scăzută a rezultat din mai mulți factori”, a spus Joshua Schulman (CEO-ul Burberry).
Pierderi
Veniturile din licențiere pentru perioada menționată au crescut cu 5% (CER) și 3% datorită performanțelor solide în segmentul de parfumuri. Pierderea operațională ajustată a mărcii a atins 41 milioane Lire Sterline, marja brută ajustată fiind de 6,4%. Marja operațională ajustată a scăzut cu 3.4% (CER) și 3,8% raportată. Compania a anunțat o pierdere operațională de 53 milioane Lire Sterline și 4,9% marjă operațională negativă.
Comentând perspectivele, reprezentantul companiei a spus: “Pe termen scurt, este prea devreme să determinăm rezultatele. Acest aspect se datorează apropierii sărbătorilor de iarnă și mediului macro-economic incert. Așadar, vom vedea în perioada urmatoare dacă veniturile din finalul anului vor compensa pierderile din prima parte a anului”. O altă direcție a scăderii se datorează performanțelor slabe din zona Asia-Pacific.
Performanțe
Veniturile Burberry din regiunea Asia-Pacific au scăzut cu 25% în al doilea trimestru. Vânzările înregistrate în China continentală au scăzut cu 24% în prima jumătate a anului. De asemenea, piața din Coreea de Sud a înregistrat o scădere de circa 26% în primul semestru. Piața din Japonia a furnizat și ea o scădere de circa 2% în primele șase luni. Per total, regiunea Asia-Pacific a oferit mărcii britanice o scădere de aproximativ 38%.
Sursă informare: Fashion United & Burberry.
0 comments