Bain & Co, scad veniturile în industria de lux

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

Bain & Co. prognozează o scădere globală – cuprinsă între 25 și 30% – pentru bunurile de lux în primul trimestru al anului 2020, motivul scăderii fiind Covid-19. Practic, pierderea estimate a veniturilor se cifrează între 60 și 70 miliarde Euro, cu un impact semnificativ asupra profitului principalelor mărci de lux. Cifrele din primul trimestru reflect încetinirea bruscă a consumului în China, primul hot-spot Covid-19 și o țară care a reprezentat circa 90% din creșterea globală a pieței bunurilor de lux.

Bain & Co. – Dior FW/2020

În urma răspândirii pandemiei, starea de urgență a afectat principalele piețe la nivel global, începând cu Italia – aceasta fiind și principalul centru de producție al industriei. “Este foarte probabil ca efectele Covid-19 asupra industriei de lux să fie resimțite și în 2021, cu magnitudini și viteze de recuperare diferite în țările afectate”, declară Federica Levato (Partener și Director în cadrul Bain & Co. pentru piața de lux din Italia). “China și piața asiatică în general ar putea înregistra cea mai puternică recuperare, iar semnalele positive au fost deja detectate în ultimele săptămâni. În schimb, Japonia, Europa și Statele Unite vor suferi contracții semnificative, înainte de stabilizarea ritmurilor de creștere anterioară crizei, în funcție de tendințele economiei reale”, a adăugat aceasta.

Bain & Co. – Geantă Hermes

Prognozele sunt destul de slabe, deoarece pandemia este în continua evoluție, dar trecutul sugerează că este justificat un optimism prudent, sectorul rezistând deja la furtuni precum criza financiară din 2008 și izbucnirea SARS din 2003. Privind la situația în ansamblu, actuala stare de urgență globală se poate dovedi o oportunitate pentru companii de a îmbunătății serviciile și produsele, mărcile devenind mult mai rezistente la astfel de perturbări. Potrivit dnei. Levato, “elementele fundamentale sunt neschimbate și robuste, ele urmând să conducă piața înapoi spre creștere pe termen mediu și lung: de la cererea în creștere a consumatorilor din clasa de mijloc din China, la o tendință tot mai mare a noilor generații de a cumpăra bunuri de lux sau la evoluția constantă a canalului de e-tail”.

Bain & Co. – Prada FW/2020 (Men)

În urma crizei, China și canalul e-tail vor câștiga tot mai multă influență. Cumpărăturile online vor rămâne populare chiar și după încheierea perioadei de izolare. Precocuparea consumatorilor pentru mediu și sustenabilitatea mediului se va consolida, în timp ce alegerile etice ale mărcilor vor deveni principalii influenți ai deciziilor de cumpărare. În cele din urmă, etichetele de lux vor trebui să se ocupe de crerea generalizată din partea consumatorilor. În concluzie, sfaturile oferite de Bain & Co. companiilor angrenate în piața de lux este acela de a-și eficientiza modelele de luare a deciziilor și de a concepe o strategie bazată pe consumator, de a gândi din nou lanțul de aprovizionare în termini de flexibilitate și durabilitate. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.