Audi, piața influențează performanța financiară
Performanța financiară a Grupului Audi în primele nouă luni ale anuui 2024 reflectă situația macro-economică dificilă. Acesta include un mediu de piață dificil și cheltuieli de restructurare preconizate, un exemplu fiind închiderea fabricii de la Bruxelles.
În primele nouă luni, veniturile mărcii s-au ridicat la 43,6 miliarde euro, profitul operațional fiind de 2,1 miliarde euro. Totodată, fluxul de numerar a fost de aproximativ 3,8 miliarde euro. Conform unui raport al mărcii, livrările s-au ridicat la 1.251.381 vehicule, inclusiv 115.788 modele full-electrice. Ca parte unei initiative majore, Audi lansează în prezent modele full-electrice și combustie eficiente în seria modelelor de bază.
Mediul economic
Conform lui Jürgen Rittersberger, “Audi lucrează constant la performanța financiară pe fundalul unei situații macro-economice complicate și unei concurențe acerbe”. “Accentul este pus pe creșterea eficienței și competitivității noastre. Prin Performance Program 14 abordăm potențialul costurilor, cât și a veniturilor. În același timp, lansăm numeroase modele noi pe piață, tranziția provocatoare influențând volumele”.
În primele trei trimester ale anului, grupul a lansat 1.251.381 vehicule (-10,9% pentru modelele Audi, Bentley și Lamborghini). Din total, Audi a reprezentat 1.235.590 (-10,59%) vehicule livrate, inclusiv 115.788 mașini full-electrice. Reducerea se datorează în primul rând condițiilor de piață dificile și disponibilității limitate a pieselor pentru modelele nou lansate. În cursul anului, constructorul a lansat (deja) cinsprezece noi modele.
Situația livrărilor
În Europa, marca a livrat 503.746 mașini între ianuarie și septembrie, cu 9,8% mai puține decât perioada anului trecut. Scăderea mașinilor electrice a fost semnificativ mai mica: marca a predate 71.998 vehicule (-4,6%). În schimb, se remarcă creșteri la autovehiculele electrice în Italia (+26,4%), Franța (+8,3%( și Marea Britanie (+4,1%). Statele Unite înregistrează scăderi, motivele ținând de lipsa piesele și provocările logistice.
În privința Chinei, marca a livrat circa 477.247 vehicule, cu 8,5% mai putine decât perioada similar a anului tecut. În timp ce piața auto chineză trece printr-o transformare majoră, constructorul se repoziționează cu strategie clară și portofoliu extins. Anul acesta, compania și partenerul local FAW vor incepe producția vehiculelor electrice la noua fabrică din Changchun. Audi dezvoltă și modele personalizate pentru piața chineză.
Informații suplimentare sunt disponibile AICI.
0 comments