Watchfinder & Co. elimină clasificările de gen!

Watchfinder & Co. este prima companie cu amănuntul care a decis să elimine etichetele de gen a ceasurilor comercializate în Marea Britanie. Acest rebranding este văzut de oficialii companiei ca un punct d eplecare al egalității în acest domeniu – ceasurile urmând să fie nominalziate drept “mici, medii sau mari” – marca lansând chiar și o campanie de conștientizare cu ajutorul artistului Tinie Tempah, publicul urmând să fie informat că “bijuteriile și ceasurile sunt standard, fără gen”.

Mai mult, Watchfinder & Co. îi îndeamnă pe producători să-I urmeze exemplul și să aprecieze ceasurile doar după mărimea lor, renunțând la “eticheta de gen, aceasta fiind redundantă, restrictive și învechită, ceasurile fiind potrivite doar pentru un anumit sex, subminând gusturile și dimesniunile personale ale consumatorilor în momentul alegerii unei astfel de piese”. De asemenea, retailer-ul spune că această mișcare urmează o tendință din rândul vedetelor și consumatorilor, intenția fiind de a “inversa stereotipurile și de a purta ceasuri concepute – și comercialziate – inițial pentru sexul opus”.
Mai multe știri lifestyle AICI
Se citează și faptul că rapperii ar fi putut fi asociați în mod traditional doar cu ceasuri de dimensiuni mari, Kanye West fiind totuși văzut purtând în mod regulat un Cartier Crash cu o carcasă de 22 mm. De asemenea, Jay-Z poartă adesea un moel Jaege-LeCoultre Reverso Duo de 27 mm, în timp ce lui Harry Styles îi place un Rolex Precision cu caracsa de 32 mm. “Toate aceste ceasuri ar fi, în mod tradițional, asociate cu dimensiunile dedicate femeilor, «în funcție de categoriile de gen»”, menționează un representant al companiei. Totodată, a fost observată și tendința femeilor de a alege ceasuri de mari dimensiuni.

Un alt exemplu este Victoria Beckham, aceasta fiind văzută deseori purtând un ceas Rolex Daytona (40 mm), în timp ce Rosie Huntignton-Whitley deține un Patek Philippe (40 mm), iar Charlize Theron un ceas imens (pentru o femeie), un Rolex Deepsea (44 mm). Analiza realizată de Watchfinder a constatat, de asemenea, că, în ciuda reticenței de renunța la clasificările tradiționale de gen, mulți producători de ceasuri satisfac din ce în ce mai mult această tendință. Recent, Rolex a mărit dimensiunea modelului Lady Datejust (de la 26 mm, la 28 mm) și a crescut Pearlmaster Lady (de la 29 mm, la 39 mm).
Mai multe știri auto AICI
Mai mult, se pare că această tendință funcționează în ambele sensuri. Tudor a lansat o versiune mai mică de 39 mm a modelului Black Bay. Între timp, IWC Schaffhausen a lansat o versiune de 36 mm a ceasului său clasi Pilot. Comentând această tendință, Matt Bowling (Co-Fondator al Watchfinder & Co.) a spus: “Considerăm clasificarea de gen una redundantă și restrictivă. Toată lumea ar trebui să aleagă ce stil dorește, fără ca acesta să fie dictat de alegerea sexului. Prin eliminarea categoriilor bărbați/femei din afacerea noastră, încurajăm clienții să aleagă ceasul potrivit pentru ei”. Detalii Watchfinder & Co. AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI
0 comments