Škoda reimaginează emblematica motocicletă L&K

Pasiunea Škoda pentru automobile și design a constituit o forță motrice timp de 130 de ani. Modelele emblematice din istoria mărcii au fost o sursă de inspirație pentru echipele de design de astăzi.

Pentru a evidenția remarcabilul său “catalog” de modele clasice, Škoda a dezvoltat o serie de vehicule reimaginate. Iar aici putem enumera 200 RS, furgoneta 1203 și Voiturette, care primasc o relansare adaptată secolului XXI. Cel mai așteptat concept este și cel mai îndrăzneț de până acum și primul realizat cu limbajul de design Modern Solid.
Începutul
Noul concept se inspiră dintr-unul dintre cele mai importante vehicule din istoria constructorului Škoda – Slavia B. Construită sub marca Laurin & Klement (compania care a devenit Škoda Auto) motocicleta era incredibil de avansată pentru epoca-sa. Un model care avea să fie responsabil pentru consolidarea reputației mărcii pentru inovație în segmentul auto. Astăzi, la 130 de ani de la apariție, marca revine cu un nou limbaj de design.

Denumit Modern Solid, limbajul îmbină minimalismul cu puterea, concentrându-se pe linii curate, forme îndrăznețe și funcționale. Sunt linii directoare care reflectă o schimbare hotărâtă către mobilitatea electrică, sustenabilitate și digitalizare. Având în vedere că povestea Škoda a început în 1895 cu bicilete și, ulterior, cu motociclete, decizia este-una înțeleaptă. Sursa de inspirație a fost un elegant model Slavia B produs în 1899.
Conceptul
Păstrând silueta clasică a modelului original, conceptul primește haina nouă a erei electrificate. Zona rezervată odinioară motorului cu ardere internă este acum deschisă, cu logo-ul mărcii aparent suspendat în segmentul cadrului. O linie verticală îndrăzneață împarte secțiunile din față și spate, evidențiind echilibrul sculptural dintre nostalgie și inovație. “Am vrut să mă întorc la rădăcinile mărcii”, a spus designerul Romain Bucaille.

Partea frontală a conceptului face trimitere la munca de pionierat a lui Václav Laurin în domeniul controlului motocicletelor. Totodată, șaua minimalistă pare că plutește, o geantă cu scule integrată fiind o referință la trecutul sportiv a-l motocicletei. Un omagiu subtil adus lui Narcis Podsedníček, pilotul de fabrică care a terminat faimoasa cursă Paris-Berlin din 1901. Cu numeroase modificari, marca demonstrează viziunea sa de viitor.
Škoda – Porsche București Nord, detalii AICI
0 comments