Raf Simons & Calvin Klein, dincolo de ruptură
La mai puțin de doi ani de la numire, designerul Raf Simons renuntă la postul de Creative Director al Calvin Klein. De altfel, spre finalul anului 2018, Emanuel Chirico a criticat performanțele financiare ale companiei. Astfel, la mai puțin de doi ani de la debutul său în cadrul Calvin Klein, Raf Simons părăsește funcția de Creative Director al mărcii – cu aproximativ opt luni înainte de expirarea mandatului.
Consecință? Calvin Klein nu a mai organizat show-ul programat pentru luna februarie. Stilul designerului, sosit la Calvin Klein din poziția de Creative Director în segmentul de haute couture pentru femei – Ready-to-Wear și accesorii la Dior – a câștigat aplauzele industriei, dar nu a reușit să rezoneze din punct de vedere comercial. De altfel, părăsirea Calvin Klein era destul de așteptată, mai ales după criticile venite din partea lui Emanuel Chirico (CEO al companiei proprietare PVH Corp.), acesta criticând performanțele financiare neuniforme ale mărcii: “Pe cale amiabială, părțile au hotărât să se despartă, mai ales după ce Calvin Klein a decis să adopte o directivă diferită de viziunea creatoare a lui Raf Simons”, a menționat un comunicat al PVH Corp. Numit cu mult entuziasm la cârma Calvin Klein (petrecută în 2016), designerul belgian – cunoscut pentru cultul său în ce privește etichetele masculine, amintind aici de Jil Sander sau Dior – a primit un salariu în valoare de mai multe milioane de dolari și titlul de “Chief Creative Officer”, el fiind responsabil de toate operațiunile de design și marketing pentru cunoscuta marcă americană, un grad de control pe care nu l-a avut niciodată la Dior. Încă de la început, numirea unui designer de top a fost mișcarea riscantă pentru un brand cunoscut mai mult pentru denim, lenjerie de corp și marketing-ul foarte provocator. Cu toate acestea, conducerea grupului PVH a observat stagnarea unei companii precum Ralph Lauren – în principal din lipsa inovației creative – în timp ce protagoniști europeni, precum Gucci, au cunoscut un trend ascendent după revizii radicale din punctul de vedere al ideii creative. Cu Simons la cârmă, Calvin Klein spera nu numai să genereze un efect “halo” pentru produsele sale (la prețuri mai mici), ci și să transforme colecția “205W39NYC” dintr-o cheltuială de marketing, într-una cu succes comercial. Dar, încă de la începutul mandatului lui Raf Simons, a fost remarcată o întrerupere între estetica personală și nevoile unei mărci multi-dimensionale, condusă mai puțin de “high design” și mai mult de marketing-ul de masă (agresiv), o zonă în care dl. Simons nu avea niciun fel de experiență. Prima sa campanie de publicitate pentru colecția Ready-to-Wear, a primit un feedback mixt. Realizată de colaboratorul său – Willy Vanderperre – campania a fost una artistică, dar fără suflu; departe de minimalismul sexualizat pentru care marca era atât de cunoscută. Cu toate acestea, foarte multe personalități din industrie au avut cuvinte de laudă la adresa show-urilor realizate de Raf Simons, vânzările cunoscând un trend ascendent (pentru colecția 205W39NYC). Mai mult, Raf Simons părea dedicat cauzei sale, în încercarea de a traduce schițele sale în creșterea vânzărilor, el vizitând deseori magazinele Macys și angajând familia Kardashin pentru a realiza reclame la produse precum lenjerie și denim-uri. În luna martie a anului 2018, PVH menționa susținerea pentru Simons, Emanul Chirico menționând “credibilitatea” pe care colecția “205W39NYC” o putea aduce celorlalte linii ale mărcii. Cu toate acestea, răbdarea PVH se pare că a început să se piardă pe parcursul anului 2018, “zgomotul” numirii lui Raf Simons la cârma Calvin Klein nereușind să se transforme și într-o creștere consistentă a veniturilor. Mai multe detalii în noul număr The Gentleman’s Journal.
0 comments