Progresele sustenabilității încetinesc industria modei
Sustenabilitatea este un subiect fierbinte în industria modei, însă, potrivit unui nou raport, ritmul progresului în domeniu înregistrează o încetinire. Actualizarea din 2019 a „Pulse of the Fashion Industry” – o evaluare anuală a performanței ecologice și sociale a sectorului de modă, publicat de Global Fashion Agenda (GFA), Boston Consulting Group (BCG) și Sustainable Apparel Coalition (SAC) – arată că industria nu se mișcă suficient de rapid pentru a contrabalansa impactul dăunător pe care îl are asupra planetei, țînând cont de creșterile dorite pe acest segment.
Potrivit raportului, progresul înregistrat în acest domeniu a încetinit cu o treime în ultimul an, ceea ce înseamnă că industria confecțiilor rămâne o contribuție netă la schimbările climatice. „Aceste rezultate recente evidențiează o nevoie urgentă pentru întreaga industrie în a se alătura cursei și a accelera schimbarea acum”, a menționat dl. Morten Lehmann (Chief Sustainability în cadrul Global Fashion Agenda) în cadrul unei declarații de presă. „Scalarea evoluțiilor existente va depinde de leadership-ul brandurilor. Cu toate acestea, unele schimbări vor duce la o cooperare între factorii de decizie și cei interesați pe tot parcursul lanțului valoric”. Raportul utilizează o măsură numită „Pulse Score” pentru a înregistra progresul în domeniul dezvoltării durabile în lumea modei. În timp ce acest scor a crescut de la 38 la 42 (până la un maxim posibil de 100 puncte) în cursul anului 2019, anul trecut a înregistrat o creștere mult mai rapidă, scorul marcând o creștere cu șase puncte. De asemenea, raportul prezice că, dacă scorul industriei va continua traiectoria actuală, aceasta nu va compensa producția industriei de îmbrăcăminte și încălțăminte – care preconizează o creștere cu circa 81% până la 102 milioane tone (estimată pentru orizontul anului 2030). Mai multe branduri de modă au elaborat deja problema durabilității în ultimii ani, cu inițiative lansate recent, de la un pantof sport complet reciclabil (testat de Adidas) și până la anunțul făcut recent de Grupul H&M (din luna aprilie) prin care 57% din materialele pe care le utilizează în prezent sunt reciclate sau se utilizează fibrele ce provin din surse regenerabile. Astfel, asistăm la schimbarea modului prin care marii poluatori încearcă să reducă impactul asupra naturii, singura soluție fiind aceea de a ne reîntoarce la natură și la materialele regenerabile. Foto – H&M.
0 comments