Pirelli sprijină dezvoltarea durabilă

By , in Reports on . Tagged width: , , , , ,
Pirelli

Ultimul plan de sustenabilitate realizat de Pirelli are obiective legate de programul “United Nations’ Sustainable Development Goals”, producatorul de anvelope salutand initiativa ca pe o modalitate de a reorienta obiectivele de sustenabilitate ale corporatiilor asupra viitorului lumii. Atunci cand Organizatia Natiunilor Unite a lansat programul Sustainable Development Goals (SDGs) la New York (in anul 2015), compania Pirelli a fost prezenta.

Pirelli

Prin participarea la initiativa UN Global Compact LEAD – un grup de companii care promoveaza practici durabile in cadrul propriilor organizatii si ii incurajeaza pe altii sa faca acelasi lucru – Pirelli a inceput implementarea celor saptesprezece obiective care au ca scop “protejarea planetei si asigurarea prosperitatii pentru toti oamenii” prin promovarea principiilor universal in ce priveste protejarea mediului, drepturile omului si conditiile de munca. Inapoi in anii 2000, cu multi ani inainte ca obiectivele ONU de dezvoltare durabila sa fie introduce, Pirelli a inceput sa comunice o strategie axata pe durabilitate, sporind mai degraba decat diminuand resursele lumii. Astazi, odata cu lansarea “Planului de Sustenabilitate” pentru perioada 2017 – 2020, cu obiective selectate pana in anul 2025, acesta face referire directa la programul (SDG-ul) initiat de Organizatia Natiunilor Unite, contribuind astfel la atingerea fiecarui punct din cadrul acestuia. “Planul de Sustenabilitate initiat de noi este integrat cu planul nostru industrial, obiectivul final al Pirelli fiind sustenabilitatea si durabilitatea”, mentioneaza domnul Filippo Bettini (Chief Sustainability & Risk Governance Officer). “SDG-ul ofera un cadru pe care il putem folosi suplimentar pentru a ne aduce propria contributie. Cred ca aceasta constientizare a SDG-urilor este cu adevarat importanta, fiecare companie fiind rugata sa actioneze in interesul viitorului acestei lumi – aceasta este valoarea sa reala”.

Pirelli - United Nations

Evaluarea Impactului – Domnul Bettini recomanda companiilor sa lege obiectivele de sustenabilitate cu SDG-urile, in principal dupa ce au identificat domeniile in care pot contribui semnificativ – in functie de sectorul lor de business, de activitatile si propria strategie de dezvoltare. De exemplu, Pirelli si-a corelat prioritatile cu cele douasprezece obiective initiate de ONU, unele actiuni eviente – cum ar fi schimbarile climatice, altele mai putin – conditiile de sanatate si bunastare, de exemplu. Un alt aspect al afacerii poate avea impact asupra mai multor SDG-uri… un exemplu fiind chiar dezvoltarea modelelor de anvelope. Atunci cand acestea sunt utilizate, impactul pe care il au acestea asupra mediului provine din rezistenta pe care il are la rulare, in medie, pana la 20% din consumul de combustibil al unui autoturism poate fi indus indirect de anvelopele cu care este dotat. Un aspect important, anvelopele trebuind sa aiba suficienta aderenta pentru a mentine autovehiculul in conditii de siguranta pe sosea (in functie sid e conditiile meteo), dar nu atat de mult incat sa creasca consumul de combustibil si emisiile de dioxid de carbon. Astfel, Pirelli a facut din acest aspect o prioritate si a redus rezistenta medie la rulare a anvelopelor produse cu circa 15% (incepand cu anul 2009), acesta fiind si anul de baza pentru implementarea obiectivelor sale de durabilitate – in viitor luand in calcul reducerea cu aproximativ 20% pana in anul 2020. Totodata, Pirelli a legata ecasta problema de cele trei SDG-uri propuse de Organizatia Natiunilor Unite: “good health and wellbeing” – in ceea ce priveste anvelopele care ofera siguranta oamenilor si planetei; “climate action” – din cauza impactului sau direct asupra reducerii emisiilor; “sustainable cities and communities” – in ce priveste imbunatatirea calitatii aerului. De asemenea, performanta anvelopei este o problema esentiala pentru autovehiculele electrice, acestea fiind vazute ca viitor pentru industria auto, care asteapta sa reprezinte mai mult de 20% din piata pana in anul 2025. Vehiculele electrice sunt cu 10 – 15% mai grele decat cele pe benzina si motorina, astfel incat Pirelli dezvolta anvelope special care vor tine pasul cu cerintele lor specific, reducand in acelasi timp rezistenta la rulare.

Inovarea Digitala – Presiunea in anvelope este un alt factor cheie in impactul utilizarii anvelopelor asupra mediului. Daca presiunea anvelopei este prea mica, pentru a compensa faptul ca pneul nu se afla in starea optima, atunci trebuie utilizat mai mult carburant. Aici, dezvoltarea de catre Pirelli a anvelopelor inteligente poate ajuta prin comunicarea presiunii, temperaturii si uzurii catre utilizator. Sistemul “Cyber Car” urmeaza sa fie integrat pe unele autovehicule incepand cu anul 2018, in timp ce sistemul “Connesso” – care functioneaza prin intermediul unei aplicatii instalate pe telefonul mobil – este deja disponibil in Statele Unite si, in perioada urmatoare, urmeaza sa fie implementat in mai multe tari europene (incepand cu acest an). Pirelli a legat aceasta inovatie de produs de SDG-urile in ce priveste “industria, inovatia si infrastructura”, alaturi de “orasele sustenabile”. In plus fata de crearea noilor produse digitale, Pirelli se concentreaza in prezent pe un proces de transformare digitala pe ansamblul intregului business, inclusiv in fabricile sale, ceea ce implica o investitie mare in ce priveste formarea  si trecerea fortei de munca la era digitala. Aceasta trecere este legata de SDG-urile implementate de ONU in ce priveste “calitatea educatiei” si “industria, inovatia & infrastructura”. Conform doamnei Eleonora Giada Pessina (Group Sustainability Officer in cadrul Pirelli), “Lucram la un program foarte important de formare si dezvoltare pentru a crea o mentalitate receptiva si agila care sa ne permita sa concuram in viitoarea epoca a mobilitatii”.

Pirelli

Rețele mai extinse – In opinia Pirelli, contributia la succesul implementarii SDG-urilor ONU implica faptul ca, ori de cate ori este posibil, este de preferabil sa se angajeze cu un intreg lant valoric, in loc sa procedeze unilateral ca o singura corporatie. Un exemplu notabil il constituie lantul de aprovizionare cu cauciuc natural, care se conecteaza cu cinci dintre SDG-uri ONU, inclusiv una cheie – “colaborarea in vederea realizarii obiectivelor”. “In loc sa lucram singuri pentru a stabili o aprovizionare durabila, am decis abordarea dificila de a stabili un parteneriat cu toti cei implicati de-a lungul lantului de aprovizionare cu cauciuc natural – fermierii, ONG-uri, comercianti si procesatori de cauciuc natural, organizatii multilaterale – solicitand un angajament comun al industriei”, explica domnul Bettini. Scopul politicii Pirelli pentru un cauciuc natural durabil este cresterea transparentei in vederea protejarii muncii si a drepturilor omului, pastrarea comunitatii locale si prevenirea despaduririlor si a terenurilor prin introducerea unor metode agricole mai productive, alaturi de sprijinirea dialogului cu partile interesate.

Viitorul Industriei – Pe langa imbunatatirea productivitatii si calitatii cauciucului natural, pornind de la modul in care cauciucul este cultivat si recoltat, Pirelli dezvolta noi material regenerabile pentru productia de anvelope. Scopul este dublarea ponderii materiilor regenerabile si reducerea cu 30% a materialelor pe baza de combustibil fosili utilizati in produse specific intre anii 2017 – 2025. Acest aspect se afla in concordanta cu SDG-urile implementate de ONU – “industrie, inovatie & infrastructura” si “actiune climatica”. Pentru Pirelli, cadrul SDG al ONU a oferit companiei posibilitatea de a identifica domeniile in care poate aduce cea mai mare valoare pentru viitorul planetei si oamenilor. Aceste prioritati merg mana in mana cu propria viziune a companiei pentru asi asigura succesul pe termen lung. “Pentru Pirelli, nu este vorba doar despre proiecte specific”, explica domna Pessina. “Durabilitatea se traduce in strategia pe termen lung pentru dezvoltarea companiei”, incheie aceasta. Sursă/foto: Pirelli; mai multe detalii aici (www.pirelli.com).