Piața băturilor alcoolice, venituri de 5,2 miliarde USD

Piața băuturilor alcoolice din România a ajuns venituri de 5,2 miliarde de dolari în 2024 și o estimare de 5,4 miliarde de dolari pentru 2025. Acestea sunt cifrele unui studiu realizat de The M Works și Unlock. Consumul mediu anual pe cap de locuitor este de 11,08 litri de alcool pur. O cifră ce plasează România printre piețele semnificative din Europa.

Tendințele arată că oamenii se încdreaptă către consumul de alcool calitativ, în cantități mai mici și la evenimente sociale, în principal. Românii au devenit mai pretențioși când vine vorba de alegerea băuturilor, conform studiului. Acest lucru a fost întâlnit, prima dată, la vin, deoarece doresc să îl savureze. Aceștia analizează prețul, originile, soiurile și procesul de realizare al vinului. Această tendință se îndreptă către whisky și rom.
Interes pentru sănătate
Studiul despre situația băuturilor alcoolice arată, de asemenea, că oamenii au devenit mai preocupați de sănătate. Ei preferă băuturile artizanale și sunt atrași de mixologie și experiențe sociale. Interesul românilor se îndreaptă către băuturi rafinate, fără prea mult zahăr sau alcool. Totodată, băuturile premium, realizate în loturi mici și cu arome unice, sunt din ce în ce mai populare. De asemenea, cocktailul este pe locul 4 în preferințele de consum al românilor.

Popularitatea acestora este alimentată de o tendință clară spre rețete simple, dar rafinate, cum ar fi gin tonic cu infuzii de plante. În special tinerii consumatori conduc această schimbare, orientându-se către băuturi cu un profil gustativ sofisticat, dar echilibrat, și un conținut redus de alcool. Această evoluție reflectă o preferință tot mai evidentă pentru experiențe moderne și bine definite senzorial. În același timp, brandurile care promovează creativitatea socială și de produs câștigă atenția publicului.
Whisky-ul, pe locul trei
Whisky-ul este pe locul al treilea în topul băuturilor consumate de români, în față fiind berea și vinul. 60% dintre consumatori preferă în forma lui pură. Tot mai mulți români aleg să se bucure de un pahar de whisky în confortul propriei case, nu în cluburi și petreceri. Whisky-ul este alegerea preferată pentru ieșirile cu prietenii, dar nu la petreceri, ci pentru socializare de calitate. Același trend se observă și în cazul romului, care este consumat însă cu o frecvență mai redusă și o popularitate încă în creștere pe piața locală.
0 comments