Parfumul, un produs aflat pe trend ascendent
În timp ce vânzările în moda de lux au scăzut și industria beauty s-a atenuat, parfumul a prosperat în 2024. De-a lungul anului trecut, această categorie de înfrumusețare a cunoscut o creștere rapidă la nivel internațional.
Anul 2024 a cunoscut renașterea parfumeriei de modă, printre mărcile reintrate în acest segment numărându-se Balmain și Bottega Veneta. De asemenea, pe parcursul anului 2025 sunt anunțate și noi lansări, precum Alexander McQueen sau Balenciaga din grupul Kering. Tot la capitolul noutăți se numără și parfumul Jil Sander, creat sub licență de Coty. Sunt mărci care revin în segment, chiar dacă se confruntă cu o concurență acerbă.
Piața
În acest moment, mărcile de nișă își fac din ce în ce mai mult loc pe rafturile marilor retail-eri. Pe măsură ce conduc tendințe, acestea își câștigă statutul cult printre pasionații parfumurilor la nivel global. În urma achizțiilor de mărci, precum Creed și Byredo în anii precedenți, investitorii continuă să parieze pe parfumierii nișați. De exemplu, în 2024, compania de capital privat Manzanita Capital a preluat pachetul majoritar la D.S: & Durga.
Vyrao a primit o serie de investiții substanțiale din partea L. Catterton, marcă afiliată grupului de lux LVMH. Parfumurile de masă au beneficiat, de asemenea, de pe urma boom-ului și a influențat tendițele de lux. Mărcile premium au devenit accesibile, introducând mai multe formate, precum spray-ul pentru corp. Totodată, aromele gastronomice care au dominat gusturile GenZ și Gen Alpha au fost remixate în formule mai scumpe.
Inspirația
Probabil, sunt esențe inspirate de creșterea Sol de Janeiro, cu aromele sale de vanilie, caramel și nucă de cocos. Privind spre 2025, piața parfumurilor va deveni și mai saturate pe măsură ce mărcile vor trece printr-o etapă fierbinte. Aceasta va include mărci de nișă, linii de celebrități sau etichete de modă care folosesc parfumul pentru atragerea clienților tineri. Aici intră produse diversificate, precum cele de machiaj sau îngrijirea corpului.
0 comments