Mărcile de lux pierd oportunități în Filipine?
Operând în mandatul actualului președinte al statului Filipine – Rodrigo Duterte – o serie de riscuri politice au ținut departe de această piață principalele mărci de lux. Dar, cu o creștere puternică a clasei de mijloc, o creștere economică constantă și cu un plus în ce privește turismul chinez, poate că a venit timpul ca mărcile de modă să-și reconsidere politica de expansiune.
Când președintele Rodrigo Duterte a preluat puterea în Filipine (2016), nu se întrevedea un semnal încurajator pentru mărcile de lux. Politicianul conduce un stil de viață destul de scăzut, în cursul anului trecut patronând chiar o ceremonie anti-corupție în care au fost distruse câteva zeci de vehicule de lux. Războiul său violent împotriva drogurilor, susținut de grupurile care luptă pentru drepturile civile, a implicat ucideri extrajudiciare și presupuse represiuni împotriva membrilor presei, alarmând foarte mulți dintre investitorii străini. Cu toate acestea, țara dispune de o serie de caracteristici ce o face destul de atractivă pentru brandurile de lux. Cu o populație de circa 107 milioane locuitori, Filipine este una dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din Asia de Sud-Est. PIB-ul a crescut cu peste 6% anual, începând cu 2012, an când au fost lansate reformele inițiate de predecesorul lui Duterte. De altfel, forumul investitorilor străini a menționat o creștere substanțială a economiei locale în 2018, în timp ce Camera de Comerț Franceză consideră guvernul condus de Duterte drept „cel mai prietenos investitor din istoria recentă”. În timp ce Duterte nu este un jucător „de lux”, el a încercat să dezvolte clasa de mijloc. Anul trecut, guvernul a adoptat o legislație care a redus impozitele pe venitul personal și, de asemenea, a anunțat reducerea impozitului pe profit de la 30% (cel mai mare din regiune). Cheltuielile de lux din Filipine, concentrate în special în zona capitalei Manila, au totalizat 1,4 miliarde dolari în 2018, în creștere cu 40% față de 2013, potrivit companiei Euromonitor Internațional. De altfel, printre mărcile care resimt această creștere se află și Louis Vuitton, marca franceză deschizând cel de-al doilea magazin al său în Filipine în 2017, la 24 de ani de la intrarea pe această piață. „Există cu siguranță mai multe venituri disponibile în circuitul economic de astăzi… și asta arată o creștere interesantă pe piață”, a explicat Anton Huang (Președintele SSI Group – companie care a adus pe piața din Filipine mărci precum Hermès, Gucci sau Prada). Pentru o înțelegere mai bună a pieței globale de lux, vă invit să citiți materialul integral aici (Vogue Business).
0 comments