LVMH intenționează să achiziționeze Tiffany & Co.

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

LVMH intenționează să cumpere Tiffany & Co,, cunoscută pentru inelele de logodnă și legăturile cu glamour-ul Hollywoodian, întru-cât proprietarul Louis Vuitton și Bulgari încearcă să se extindă în domeniul bijuteriilor, un sector al bunurilor de lux cu cea mai rapidă creștere din ultima perioadă. Încercând să-și mărească prezența pe piața din Statele Unite, LVMH a declarat că a contactat Tiffany & Co. pentru o ofertă nesolicitată, fără obligații, dar nu a oferit mai multe detalii.

LVMH – Tiffany & Co.

Confirmand această mișcare, Tiffany & Co. a menționat un preț de 120 USD per acțiune, ceea ce ar duce valoarea companiei la aproape 14,5 miliarde Dolari și reprezintă aproximativ 22% față de prețul de închidere al sedinței de tranzacționare a acțiunilor de vineri (n.red. – săptămâna trecută). Investitorii s-au concentrate pe stocul de acțiuni listat la bursa de la New York, crescând prețul acțiunilor Tiffany & Co. cu circa 31%, până la o valoare maximă de aproximativ 130 Dolari per acțiune, oferind companiei (cu un trecut ce se întinde peste 180 de ani) una dintre cele mai bune perioade din 1987 încoace. Mai mulâi analiști au menționat că Tiffany & Co. ar putea respinge oferta – căutând un preț mult mai mare – putând da startul unei bătălii pentru controlul companiei. Comentând această intenție de preluare, LVMH a spus că nu există nicio garanție că discuțiile preliminare vor avea ca rezultat un acord. Analiștii de la Credit Suisse și Cowen menționează că acțiunile Tiffany & Co. ar putea valora 140/160 Dolari per acțiune, în timp ce reprezentanții UBS estimează valoarea grupului de lux LVMH se situează în jurul a 44,4 miliarde Dolari. De asemenea, stocul de produse Tiffany & Co. este creditat cu o reducere semnificativă în Statele Unite și sectorul European, în principal datorită scăderii cererii din partea turiștilor chinezi și concurența rivalilor cu prețuri mai mici, precum Pandora sau Signet Jewelers. După performanța recentă a acțiunilor – prețul acestora pierzând aproape o tremie din valoare după maximul atins la finalul lunii iulie – acționarii ar putea allege o eventuală preluare, a menționat Dylan Carden (analist în cadrul William Blair). “La trei ani de la implementarea unei strategii de transformare, Tiffany & Co. reprezintă în acest moment una dintre cele mai attractive companii din piață”, adaugă acesta. Fondată la New York în 1837, Tiffany & Co. a devenit faimoasă la nivel internațional prin filmul lansat în 1961 – Breakfast at Tiffany’s – cu Audrey Hepburn în rolul principal, reprezentanții companiei au declarat că vor analiza propunerea înaintată de LVMH. Pentru grupul de lux francez, adăugarea Tiffany & Co. ar consolida cea mai nouă divizie de business – ceasuri și bijuterii – care include Bulgari (bijuterii), TAG Heuer și Hublot (ceasuri), extinzându-se în acest mod către sectorul cumpărătorilor de lux din Statele Unite. ”Tiffany & Co. are un potential foarte mare, fiind singurul brand de lux din Statele Unite cu expunere internațională”, au comentat analiștii Jefferies, menționând că adăugarea sa ar putea duce la creștere semnificativă a valorii diviziei de ceasuri și bijuterii din cadrul LVMH. Nu ne rămâne decât să urmărim ce se întâmplă peste ocean și, în măsura în care negocierile se vor concretiza, să revenim cu mai multe detalii. Mai multe informații despre gurupul de lux sunt disponibile AICI. Sursă foto – Tiffany & Co.