Luxul se pregătește pentru taxări suplimentare
Pe măsură ce datoria Franței scade, guvernul se pregătește să impoziteze marile afaceri, inclusiv mărcile din sectorul de luxul. Conform publicației Luxury Tribune, guvernul Franței a prezentat recent planul pentru Bugetul 2025, deficitul fiind o componentă esențială.
Ținând de ponderea datoriei, estimată la 112% din PIB, actualul govern dorește introducerea unei contribuții excepționale din partea marilor companii. De asemenea, a luat în calcul o creștere temporară a impozitului pe profit. Creșterea ar trebui aplicată unui grup de 440 entități cu vânzări de peste 1 miliard euro în următorii doi ani. Măsurile anunțate reprezintă o creștere a taxelor de 31% pentru companiile cu venituri de peste 3 miliarde.
Măsurile
Creșterea prognozată de guvernul francez poate aduce o majorare cu 15,5% pentru companiile cu venituri de peste 1 miliard. Datorită acestor rearanjări fiscale, executivul speră să recupereze venituri de 8 miliarde euro în 2025 și 4 miliarde în 2026. În mod evident, în această categorie urmează să intre și marile grupuri de lux, precum LVMH sau Kering. De exemplu, creșterea așteptată de LVMH este estimată între 700 și 800 milioane euro.
Conform lui Jean-Jaques Guiony (CFO-LVMH), “45% din impozitul plătit de grup va fi în Franța, față de 40% anul acesta”. În acest moment, grupul francez reprezintă aproximativ 4,5% din totalul impozitelor plătite de companiile din Franța. “Cifrele ar trebui să-i liniștească pe cei care se tem că nu contribuim la eforturile bugetare actuale”, adaugă Guiony. De mentionat, vânzările în Franța reprezintă doar 7% din totalul general al grupului.
Companiile
Conform guvernului francez, aceste creșteri sunt necesare pentru a compensa o parte din datoria de 60 miliarde a țării. Cu toate acestea, ținând cont de încetinirea pieței bunurilor de lux, masura nu este una foarte binevenită. Potrivit Observatoire Français des Conjonctures Économiques (OFCE), măsurile ar putea înjumătății creșterea Franței pe 2025. Foarte posibil, impactul ar putea fi unul foarte limitat asupra reducerii datoriilor bugetare.
În momentul anunțării rezultatelor, luxul L’Oréal a estimat și impactul potențial al acestor măsuri economice asupra situației sale financiare. Astfel, suma rezultată se situează cu puțin peste 250 milioane euro. “Companiile europene sunt puse în situația de a avea succes pe piața globală în fața companiilor americane și asiatice. Mai ales că, aceste companii joacă după propriile lor reguli”, a spus Nicolas Hieronimus (Director General, L’Oréal).
Sursă documentare Luxury Tribune & OFCE.
0 comments