Instagram, platformă pentru influence-marketing

By , in Industry on . Tagged width: , , , ,
Instagram

Influence marketing reprezintă o tactică prin care sunt vizați consumatorii care își petrec deja o mare parte din timp în rețelele de social media. La nivel mondial, Instagram este platforma principală pentru numeroase campanii de influence-brand, dar cu greu aceasta poate fi desemnată și singura de acest fel. De exemplu, putem să luăm China ca exemplu. Majoritatea rețelelor sociale internațional, precum Facebook, Instagram, Snapchat sau YouTube, sunt interzise de către guvern.

Instagram

Asta înseamnă că influentatorii din această țară se folosesc de serviciile locale, printre care enumerăm Weibo sau WeChat, acestea fiind și cele mai populare. Și în regiunea DACH – care includ Austria, Germania și Elveția – Instagram și YouTube sunt pe primele locuri în ce privește cheltuielile campaniilor de influence marketing. Potrivit datelor Goldmedia, conținutul sponsorizat pe cele două platforme au reprezentat circa 34% și, respectiv, 31% din totalul veniturilor de influence marketing pe parcursul anului 2017. Cu toate acestea, cifrele acestor cheltuieli nu spun întotdeauna întreaga poveste. De asemenea, Goldmedia a luat în considerare atât compensația materială, cât și pe cea non-monetară, precum “gifting-ul” de produse, influencerii putând percepe o primă pentru un post pe o anumită platformă, ceea ce ar putea să-i crească ponderea cheltuielilor. Dar aceste constatări au sens atunci când privim modul cum consumatorii din anumite regiuni urmează “influencerii”. Potrivit unui sondaj realizat în luna martie 2018 de către M Science for Wavemaker, utilizatorii de social media din Germania au fost la fel de susceptibili să urmeze un influencer pe YouTube, așa cum s-a întâmplat și în cazul Instagram, fiecare fiind citat de aproximativ 73% din respondenți. Aproximativ jumătate dintre aceștia au menționat că au urmat influenceri pe Facebook. Acestea fiind spuse, importanța Instagram pentru campaniile de “influence” crește pe aproape toate piețele din întreaga lume. Într-un sondaj realizat în luna februarie 2018 de către agenția de marketing Activate, 88,9% din influencerii din întreaga lume au declarat că folosesc Instagram pentru campanii de influence marketing mai mult decât o făceau cu un an în urmă. Cu excepția postărilor din feed-urile lor, Instagram Stories a devenit cea mai populară formă pentru campaniile sponsorizate. Creșterea popularității Instagram pentru influence marketing merge mână în mână cu creșterea utilizării platformei, comercianții având tendința de a merge acolo unde sunt clienții lor. Sursă: eMarketer.