BMW începe producția de serie a motoarelor la fabrica Steyr

By , in Automotive Business Companii on . Tagged width: , , ,
Steyr

Uzina BMW din Steyr a început producția de serie a unității de propulsie electrice pentru mașinile Neue Klasse. Motorul electric pentru a șasea generație BMW eDrive (Gen6) este prima unitate de propulsie complet electrică fabricată la uzina din Steyr.

De exemplu, BMW produce sistemele de propulsie electrică de a cincea generație la uzina sa din Dingolfing , într-o hală separată, nu departe de unitatea de producție a vehiculelor, iar acest lucru va continua să fie valabil și pentru modelele existente bazate pe platformele multi-energie. Pe de altă parte, propulsiile Gen6 pentru „Neue Klasse” vor proveni din Austria. BMW a prezentat detalii despre sistemele de propulsie în februarie. Cu toate acestea, este vorba în continuare de tehnologia SSM (mașină sincronă excitată în curent), care funcționează fără magneți permanenți. Producția de pre-serie a propulsiilor este în desfășurare din septembrie 2024.

Lanț de aprovizionare predominant austriac

Producția noilor motoare electrice implică un lanț de aprovizionare predominant, dar nu în întregime, austriac. BMW produce componentele centrale, cum ar fi rotorul, statorul și chiar invertorul în sine, la Steyr, iar oțelul electric provine de la Voestalpine, la uzina din Linz. În asamblarea finală, însă, toate aceste componente sunt instalate într-o carcasă de aluminiu care provine de la turnătoria BMW din Landshut și este adusă de acolo la Steyr.

Deși BMW a fabricat deja multe componente pentru producția Gen5 (din nou cu carcase de aluminiu de la Landshut, de exemplu), producția internă a invertoarelor pentru Gen6 este o noutate. Acest lucru se datorează faptului că uzina austriacă de automobile intră și în domeniul ingineriei electrice și și-a amenajat propriul mediu de tip cameră curată în care sunt construite invertoarele.

Componenta, adesea denumită electronică de putere, transformă curentul continuu de la baterie în curent alternativ pentru electromagnetul din statorul acționării (în conformitate cu necesarul de putere al acționării). Acest lucru trebuie făcut nu doar cât mai precis posibil, ci și eficient – pierderile de conversie sub formă de căldură reziduală nu sunt disponibile pentru acționare și trebuie disipate cu un sistem de răcire mai mare. În Gen6, BMW nu se bazează doar pe o tensiune de sistem de 800 de volți, ci și pe semiconductori mai eficienți din carbură de siliciu (SiC) în loc de siliciu pur.

Două linii noi de asamblare la Steyr

BMW a înființat două noi linii de asamblare la Steyr pentru asamblarea componentelor, cu un total de 1.000 de persoane care lucrează în noua unitate de producție a sistemelor de propulsie electrice. BMW compară conceptul de producție al sistemelor de propulsie Gen6 cu un sistem modular. „Conceptul general de producție pentru sistemul de propulsie electric Gen6 urmează principiul unui sistem modular, ceea ce face posibilă producerea diferitelor derivate ale sistemului de propulsie electric, extrem de flexibile, pentru întreaga gamă de modele Neue Klasse. Conceptul modular generează economii de scară pozitive și economii de costuri atât în dezvoltare, cât și în producție”, a scris producătorul.

Sisteme de propulsie pentru „Neue Klasse”

Noile sisteme de propulsie de la Steyr sunt menite să conducă la caracteristici de condus deosebit de bune în mașinile electrice „Neue Klasse”, care se remarcă față de generația actuală de sisteme de propulsie electrică, începând cu iX3 de la Debrecen , urmat de limuzina electrică (probabil numită i3) de la München. În comunicatul de presă, BMW oferă un exemplu al viitorului iX3 xDrive 50 în comparație cu un model xDrive de a cincea generație: „Pierderea de energie este redusă cu 40%, costurile cu 20% și greutatea cu 10%. Toate acestea contribuie semnificativ la creșterea cu aproximativ 20% a eficienței generale a vehiculului”, a explicat Martin Kaufmann, șeful departamentului de dezvoltare globală a sistemelor de propulsie de la BMW AG. Se așteaptă ca iX3 xDrive 50 să atingă o autonomie WLTP de până la 800 de kilometri. Premiera mondială a iX3 xDrive 50 va avea loc cu puțin timp înainte de Salonul Auto de Mobilitate IAA de la începutul lunii septembrie.

Bazele viitorului

„Astăzi, punem bazele viitorului BMW Group”, a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administrație BMW pentru Producție, cu ocazia începerii producției de serie. „Fiind primul loc de producție pentru sistemul de propulsie electrică Gen6, Uzina Steyr este esențială pentru Neue Klasse și pentru dezvoltarea continuă a rețelei noastre globale de producție.” Klaus von Moltke, directorul de producție de motoare de la BMW AG și directorul uzinei Steyr, a adăugat: „Ceea ce lansăm astăzi aici este mai mult decât o simplă creștere a producției. Este un angajament ferm față de Europa, față de tehnologie și față de viitor.”