Start pentru producția de Porsche Taycan

By , in Tech on . Tagged width: , , , , , , , ,

După o perioadă de construcție de sub 48 de luni, Porsche deschide o nouă unitate de producție pentru prima sa mașină sport electrică, la Zuffenhausen. „Noua fabrică reflectă tradiția mărcii și transmite un semnal clar despre viitorul Porsche”, spune Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv, pentru producție și logistică, la Porsche AG. „A fost o decizie deliberată să construim Porsche Taycan în Zuffenhausen – casa de suflet a mărcii.”

Porsche Taycan

Producția primelor automobile pentru clienți începe, așa cum este programat, pe 9 septembrie 2019. Asamblarea va avea loc într-o „fabrică a viitorului” – flexibilă, conectată și folosind tehnologie de producție 4.0. Este un pas suplimentar către „Zero Impact Factory” fără niciun impact negativ asupra mediului: producția Porsche Taycan cu propulsie cu zero emisii în situl Zuffenhausen va fi neutră din punct de vedere al CO2. Pe lângă utilizarea energiei electrice din surse regenerabile și a biogazului pentru a genera căldură, noile hale de producție sunt proiectate să fie extrem de eficiente din punct de vedere energetic. Alte exemple sunt automobilele logistice alimentate electric, utilizarea căldurii uzate în atelierul de vopsitorie, ecologizarea zonelor de acoperiș cu ajutorul plantelor și o abordare continuă și holistică a altor potențiale economii de resurse. Proiectul de construcție a inclus mai multe subproiecte individuale, fiecare cu un obiectiv important. Rezultatul a fost un atelier de caroserii, unul de vopsitorie, o fabrică pentru producerea de motoare și componente electrice, o hală de asamblare a automobilelor și tehnologia de transport care să le unească pe toate. În total, 35.000 de tone de oțel au fost utilizate pentru noua unitate de producție – cam cât pentru 140.000 de caroserii de Coupé din generația 991 a liniei de model 911. Suprafața totală a clădirilor se ridică la 170.000 de metri pătrați. Răspunsul pozitiv la prezentarea conceptului Mission E în septembrie 2015 a marcat începutul celui mai mare proiect de construcție de la înființarea uzinei Zuffenhausen. În același an, a avut loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor pentru noul atelier de caroserii, unde vor fi construite caroseria cu rezistență înaltă și ușoară pentru Taycan și actuala – a opta generație – a modelului 911. În mai 2016, clădirile vechi au lăsat loc creării de spații pentru noul atelier de vopsitorie și unității de asamblare cu mai multe etaje.

Porsche Taycan

„Am avut de respectat mai multe cerințe de sustenabilitate impuse de orașul Stuttgart”, spune Jürgen King, șeful Centrului de Management al Clădirilor, Mediului și Energiei din Porsche, „și le-am adăugat pe ale noastre. De exemplu, am prelucrat materialul din halele demolate chiar pe șantier și l-am reutilizat pentru noile clădiri”. Pregătirea lucrărilor de construcție a necesitat 21 de proiecte preliminare individuale și peste 5.000 de relocări de angajați. Aceasta a inclus, de asemenea, săparea fundației pentru unitatea de asamblare, cu mai multe etaje, situată în pantă: deoarece înălțimea sa este limitată la 38 de metri, pentru a nu afecta fluxul de aer curat către centrul orașului Stuttgart din nord, groapa fundației a fost săpată până la o adâncime de 25 de metri. În acest scop au fost dislocați 240.000 de metri cubi de pământ. „Am construit o fabrică în interiorul unei fabrici – în mijlocul orașului și aproape de vecinii noștri, în cele mai limitative spații, în cel mai scurt timp posibil și fără a perturba unitatea de producție existentă, care rula la capacitate maximă. Acum fabrica a fost finalizată în termen și fără niciun fel de dezavantaje majore”, spune Albrecht Reimold. „Acest lucru a fost posibil datorită unei planificări minuțioase și unei echipe excelente”. Un număr de 130 de companii și furnizori au făcut parte din acea echipă. Una dintre capodoperele logistice a fost coordonarea traficului șantierului, fără a afecta semnificativ fluxul de lucru la uzină. „Un dialog strâns cu vecinii noștri a fost, de asemenea, crucial”, spune Reimold. „I-am ținut permanent la curent cu privire la evoluția proiectului”. Alte câteva date: pentru șantier s-au emis 10.000 de permise de lucru, s-au construit 530 containere de șantier și trei kilometri de garduri, s-au instalat 35 de kilometri de cabluri de alimentare, acestea asigurând inclusiv alimentarea pentru 1.000 de corpuri de iluminat liniare distribuite pe șantierele de construcție. De asemenea, patru kilometri de drum nou au fost construiți în interiorul uzinei. Mai multe detalii despre modelele mărcii sunt disponibile AICI.