Shandong Ruyi nu a reușit preluarea mărcii Bally

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

Shandong Ruyi, un conglomerat de îmbrăcăminte de origine chineză, nu a reușit să obțină resurse financiare – estimate de 600 milioane Dolari – pentru achiziția mărcii elvețiene de lux Bally, la mai bine de doi ani de la anunțarea acordului de preluare. Grupul, ale cărui probleme de finanțare au fost exacerbate de apariția Coronavirusului în China, a acceptat să cumpere o participație de control al mărcii Bally de la JAB Holding (Luxemburg), în luna februarie 2018, fără a prezenta mai multe detalii financiare.

Bally – Stripe Collection

Deoarece aceste informații sunt confidențiale, reprezentanții Shandong Ruyi și JAB Holding au refuzat să comenteze zvonurile apărute în mediul de business. Totuși, răspunznd unei cereri înaintate de agenția de presă Reuters, purtătorul de cuvânt al companiei Bally a confirmat că vânzarea către grupul Shandong Ruyi nu a fost finalizată până în prezent. “Bally se sprijină în acest moment pe ajutorul oferit de acționarul unic JAB Hoding, un conglomerate privat, cu un puternic rating în ce privește investițiile”, a declarat purtătorul de cuvânt al mărcii. “Bally a dezvoltat o relație solidă cu JAB Hoding de pste un deceniu, bazată pe încredere și transparență. Poziția noastră financiară rămâne robustă”.

Bally – Campanie Publicitate Accesorii

Shandong Ruyi, o companie cu sediul în estul Chinei, are ambiția de a se extinde la nivel internațional pe segmentul de modă – intrând în competție direct cu grupul LVMH – cheltuind miliarde de dolari pentru a cumpăra o serie de mărci de lux europene și asiatice, inclusiv casa de modă franceză SMCP sau Aquascutum din Marea Britanie. Însă, de la finalul anului trecut, compania se confruntă cu o presiune crescândă de refinanțare a datoriei asumate pentru aceste oferte și aproape a ratat un termen limită (19 decembrie) de rambursare a obligațiunilor off-shore. Problemele de finanțare ale Shandong Ruyi s-au agravat de la izbucnirea Convid-19 din luna ianuarie, obligând multe companii să închidă sau să funcționeze la capacitate redusă.

Bally – Încălțăminte masculină

SCMP, grup care deține mărcile Maje, Sandro sau Claude Pierlot, a declarat pe 25 februarie că vânzările și profitabilitatea sa în China au fost afectate de epidemie. Totodată, grupul israelian de îmbrăcăminte masculine Bagir a anunțat, pe 20 februarie, că se pregătește să dea în judecată Shandong Ruyi pentru că nu a reușit să deconteze plata pentru o participație de control al companiei. Grupul chinez a acceptat să plătească 16,5 milioane Dolari pentru un pachet semnificativ, dar mai are de plată peste 10 milioane Dolari. Reprezentanții grupului au anunțat negocierile cu Bagir pentru a rezolva această problem. De asemenea, Renown (grup de modă din Tokyo) a anunțat pierderi anuale în urma neîncasării sumei de 49 milioane dolari de la Shandong Ruyi.

Aquasctutum

Totodată, Calvelex (Portugalia) – care furnizează servicii de croitorie pentru pelerine de ploaie, jachete, paltoane, fuste și panatloni pentru Aquascutum – a înaintat o acțiune împotriva grupului chinez pe 17 ianuarie, conform unei declarații a lui Cesar Araujo (Directorul Executiv al companiei) pentru Reuters. El a menționat că Shandong Ruyi a încetat să mai plătească facturile în luna martie a anului trecut și că datoria este în jur de 182.000 Euro. Însă, purtătorul de cuvânt al Shandong Ruyi a declarat că problemele Renown și Calvelex s-au datorat în principal “impactului sever” al coronavirusului și că ele au fost deja rezolvate. Cu toate acestea, ratingul Moddy a fost redus la Caa1 – de la B3 – pe 11 decembrie și a schimbat perspectiva în negative. Detalii AICI.