Sfârșit de drum între grupul Safilo și Dior

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , , ,
Safilo Group

Marți (02 iulie 2019), acțiunile producătorului italian de ochelari Safilo a scăzut din nou pe bursa de la Milano, scăderea raportată fiind de peste două procente. Cu o zi înainte, acțiunile avuseseră parte de o nouă scădere – de circa 6% – ca urmare a faptului  că fusese anunțată încetarea contractului de licențiere dintre Dior și producătorul de ochelari (controlat de fondul olandez de investiții HAL) pentru liniile Dior și Dior Men, încetarea licentei fiind anunțată pentru data de 21 decembrie 2020.

Safilo Group

Sfârșitul acordului de licență a fost pusă pe seama înființării – în anul 2017 – a companiei Thélios, o asociație constituită de producătorul italian de ochelari Marcolin și LVMH, grupul francez dorind să-și internalizeze lanțul de aprovizionare cu ochelari pentru numeroasele etichete pe care le deține.  Cu toate acestea, anunțul este de o noutate remarcabilă. Safilo produce ochelari pentru Dior de peste douăzeci de ani, timp în care grupul a vândut circa treizeci de milioane de perechi de ochelari de soare și vedere în întreaga lume. La nivelul anului 2018, licența Dior însemna daproximativ 13% din venturile totale Safilo. “Compania noastră are o istorie de  85 de ani, o implicare și pasiune în această industrie de care suntem mândri. Pentru a întări viitorul Safilo, vom continuă să ne bazăm pe capitalul nostru uman, pe soliditatea portofoliului de licențe și pe propriile noastre branduri, ele fiind pe un trend ascendent în acest moment”, a declarat dl. Angelo Trocchia (CEO-ul Safilo). În ultimii ani, veniturile și profiturile companiei Safilo au scăzut, în 2018 grupul generând un venit de circa 962,9 milioane Euro (-7%), pierderea netă fiind de aproximativ 26,7 milioane Euro. Însă, la începutul anului 2019, Safilo a înregistrat un trend pozitiv, veniturile crescând cu 3,4% – până la 247,3 milioane Euro în primul trimestru. Cu toate acestea, pe măsură ce marile grupuri de lux sunt în expansiune și dornice să-și internalizeze produsele sale, cei mai mari producători de ochelari au pierdut câteva din licențele cheie în ultimii ani. La 1 ianuarie 2017, licența Gucci – în valoare de aproximativ 350 milioane Euro pe an – sa transformat într-un contract de producție întins pe patru ani, el fiind așteptat să se încheie la finalul anului 2020, precum Dior.

Safilo Group

Ca urmare, colecțiile Gucci vor fi produse în întregime de Kering Eyewear, grupul preluând și alte etichete aflate în portofoliul său (amintind aici de Bottega Veneta, Saint Laurent, Alexander McQueen sau McQ). La rândul său, în decembrie 2017, LVMH a dat o lovitură puternică grupului Safilo odată cu încetarea licenței Celine – ochelarii fiind produși în acest moment de Thélios, alături de mărcile Loewe, Fred, Kenzo și Berluti. Din sursele documentate, LVMH – care deține 51% din Thélios – pare să nu se oprească aici. După inaugurarea unei fabrici anul trecut, grupul francez a anunțat la începutul acestui an că plănuiește ridicarea unei a două facilități în Italia, alături de partenerul Marcolin. Odată ce noua fabrică va fi complet operațională, LVMH va putea produce peste 4,5 milioane de perechi de ochelari pe an. În acest moment, Safilo mai deține în portofoliu trei etichete LVMH: Givenchy, Fendi și Marc Jacobs. Chiar dacă se anunță mișcări pe piață, Angelo Trocchia rămâne optimist în ce privește viitorul, el declarând că: “Ne vom concentra exclusiv pe creativitatea noastră, pe know-how-ul tehnologic pe care îl deținem și personalul nostru extrem de bine calificat, lărgind astfel portofoliul de mărci – deja stimulat de reînnoirea acordurilor de licențiere cu etichetele Kate Spade New York, Tommy Hilfiger, Havaianas sau Fossil, alături de licențele noi Levi’s, Missoni sau David Beckham”. Rămâne de văzut ce rezervă viitorul, noi urmând să vă ținem la curent cu mișcările din piața ochelarilor. Mai multe detalii despre portofoliul Safilo sunt disponibile aici (EYEWEAR).