Luxul continuă să crească în 2019

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

Luxul continua să cerască în 2019, în ciuda unui mediu volatil. Printre companiile angrenate în acest sector, Richemont își dovedește “rezistența” la tensiunile geopolitice. Războiul comercial dintre Statele Unite – China, protestele anti-guvernamentale din Hong Kong, creșterea lentă a economiei chineze, ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană și planul Partidului Democrat de a impozita marile averi din SUA…. Se pare că nimic nu poate elimina optimismul companiilor de lux – sau cel puțin al celor de origine franceză – într-un mediu destul de năsănătos.

Richemont Group – Buccellati

Pentru trimestrul al III-lea (2019), vânzările au crescu cu 15% la Hermès, 11,6% la Kering și 11% la LVMH, ceea ce sugerează că toate cele trei mari grupuri sunt încrezătoare în ce privește viitorul. De altfel, François-Henry Pinault (Președintele grupului Kering), a confirmat acest sentiment al pieței, el declarând că “într-un mediu din ce în ce mai complex, avem ambiția și mijloacele de a ne menține ritmul luxul profitabil de creștere”. Totodată, Johann Rupert (Președintele Richemont) – cunoscut pentru rezerva sa – este la fel de optimist în ce privește rezultatele grupului pe ultimele șase luni (la finalul lunii septembrie), el anunțând că: “Forța bilanțului nostru și disciplina financiară, alături de creativitatea și abilitatea echipei noastre, ne arată că suntem pe drumul cel bun”. O declarație c ear fi dificil de contrazis, în special fiindcă capitalizarea companiei este de două ori jumătate mai mare decât datoria pe termen lung și este în poziția de a dispune de un numerar de aproximativ două miliarde Euro. În ciuda unui entuziasm al comunității financiare, reflectată și în scăderea acțiunilor cu aproximativ 8% pe parcursul unei săptămâni, aceste rezultate semestriale au indicat faptul că grupul are performanțe pozitive. Vânzările Richemont pentru perioada analizată au progresat cu 9% (la 7,4 miliarde Euro), în timp ce profitul operațional a crescut cu 3% (până la 1,3 miliarde Euro) și o marjă de operare de +15,7%.

Richemont Group – A. Lange-Soehne

O analiză mai atentă arată că cea mai mare parte a acestei creșteri (alături de profit) au provenit dinspre sectorul bijuteriilor (Cartier, Van Cleef & Arpels), ale căror vânzări au crescut cu 8% și o marjă de operare de +32%. În schimb, vânzările de ecasuri au progresat destul de lent, cu o marjă de + 18%. Așa cum era de așteptat, situația din Hong Kong – piața principală a ceasurilor elvețiene – a fost reflectată de contracția de peste 10% a veniturilor din această regiune specială, ea reprezentând 8% din vânzările totale luxul, comparativ cu 11% cu un an în urmă. Nu este surprinzător că în acest context, cea mai recentă achiziție a grupului Richemont – în cursul lunii septembrie – a avut loc pe segmentul bijuteriilor, odată cu achiziționarea companiei italiene Buccellati – pentru suma de 230 milioane Euro. Alte rezultate mixte au venit dinspre distribuitorii online ai grupului – Yoox Net-A-Porter sau Watchfinder – vânzările lor crescând cu 31% (la 1,2 miliarde Euro). De menționat, grupul Richemont este orientat puternic către segmentul vânzărilor electronice și este pregătit să facă investițiile necesare pentru a rămâne în fruntea tehnologizării și de a cuceri piețele cheie – precum cea din China, țară unde are o cooperare strânsă cu gigantul Alibaba. “Realizăm o transformare semnificativă pentru a ne asigura că grupul nostru va continua să prospere într-o lume din ce în ce mai conectată”, a menționat Johann Rupert, adăugând că “aceste obiective necesită timp, investiții și execuție fără cusur”. Iar timpul este partea companiilor angrenate în segmentul de lux. Mai multe detalii despre grup sunt sunt disponibile AICI.