Kering Group, angajat în reducerea carbonului

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,

La doar câteva săptămâni după ce Kering a anunțat că eticheta de modă Gucci este neutră din punct de vedere al carbonului, grupul de lux a declarant marți (24 septembrie, n. red.) că întreaga organizație urmează să devină neutră – în cadrul operațiunilor sale și pe întregul lanțt de aprovizionare. Următorul său pas este de a compensa emisiile anuale de gaze cu efect de seră (GES) – începând cu anul 2018 – pecum și de a lucre pentru reducerea acestor emisii. Este o mișcare cheie pentru un jucător atât de important în sectorul de lux și unul pe care o să-l vedem din ce în ce mai implicat în reducerea poluării.

Gucci

“Când vine vorba de schimbările climatice, nu mai putem aștepta să luăm măsuri reale”, a menționat François-Henri Pinault (Președinte și CEO al grupului Kering). “Toți trebuie să creștem ca business, dar trebuie să ținem cont și de creșterea emisiilor de gaze pe care le producem. Kering se angajează să devină o companie complet neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon in toate operațiunile sale, precum și în întregul lanț de aprovizionare. În timp ce ne concentrăm pe evitarea și reducerea emisiilor de GES – pentru îndeplinirea obiectivului nostru – vom încerca să compensăm toate emisiile rămase și să sprijinim conservarea pădurilor vitale, precum și biodiversitatea la nivel internațional”. Compania a început să compenseze emisiile de GES încă din anul 2011, utilizând contul de “Environmental Profit and Loss (EP&L)” pentru a analiza impactul asupra mediului înconjurător pe care îl au operațiunile sale. Acest lucru i-a permis să lanseze “ințiative personalizate ale lanțului de aprovizionare și programe de eficiență pentru a evita și reduce efectiv emisiile sale”. De asemenea, este stabilit că obiectivul este bazat pe știință și va reduce cu 50% toate emisiile de GES legate de propriile operațiuni și a lanțului de aprovizionare până în 2025. Acest lucru a afectat deja materiile prime și procesul de producție, intensitatea carbonului fiind deja redusă cu 30% în lanțul de magazine începând cu anul 2015. Compania crește conversia în energia regenerabilă, iar 100% din consumul său energetic este regenerabil în câteva țări până acum, desi cifra este aproximativ 77% pentru Europa și 67% pentru grup (la întregul lui). În fine, printre alte inițiative regăsim și programul Clean by Design – pentru fabricile textile – care se traduce prin economii de 12% CO2 pe an. mai multe detalii despre grup sunt disponibile AICI.