Gucci, nou Global Head of Diversity, Equity & Inclusion

By , in Trends on . Tagged width: , , , , ,
Gucci

La câteva luni după ce a fost obligată să scoată de la vânzare un controversat pulover “negru”, inclusiv din segmentul on-line, Gucci dorește să transmită clienților prioritatea companiei în ce priveste diversitatea și incluziunea. Săptămâna trecută, eticheta de modă italiană a anunțat numirea doamnei Renée E. Tirado în postul de Global Head of Diversity, Equity & Inclusion.

Gucci

Într-un comunicat de presă, compania a numit demersul ca o primă parte a “misiunii sale de promovare a culturii corporative pozitive, care apreciează atât diversitatea, cât și incluziunea”. Conform dlui. Marco Bizzari (Președintele Gucci), “Din 2015 (Alessandro Michele – Creative Director în cadrul Gucci) și cu mine am lucrat pentru a pune cultura în centrul business-ului nostru. Cred cu tărie că diversitatea emană creativitatea. Tot ceea ce am realizat a fost condus de aceste valori”. “Această numire este un fundament elementar pentru consolidarea angajamentului și susținerea inițiativelor deja existente. Ca o organizație aflată într-o continuă perfecționare, am acceptat provocarea ultimelor luni de a ne accelera viziunea în ce privește dezvoltarea puternică a companiei. Sunt încrezător că Renée ne va ajuta să creăm schimbarea semnificativă pe care vrem să o vedem nu numai în compania noastră, ci și în ansamblul industriei modei”. Renée E. Tirado, care va conduce o întreagă echipă, va avea sarcina de a proiecta, dezvolta și implementa o strategie globală pentru a crește diversitatea și de a crea locuri de muncă mult mai inclusive și echitabile. Ea a ocupat anterior poziții similar în cadrul AIG și Baseball League Major, dna. Tirado menționând că: “Sunt în această activitate pentru a crea conexiuni umane care încep cu bazele incluziunii, respectului și diversității, pentru a mă asigura că o companie precum Gucci rămâne relevantă din punct de vedere cultural și competitivă din cel economic”. “Sunt onorată să mă alătur unei companii care pune aceste valori ne-negociabile în fruntea modelului său de business, această filozofie devenind o componentă cheie a strategiei de afaceri”. În februarie, Gucci a fost criticată pentru vânzarea unui pulover “balaclava negru”, mulți cumpărători simțind că evocă o epocă marcată de rasism. După ce a fost acuzată atât de rasism, cât și de insensibilitate, compania a scos puloverul de la vânzare și a emis un comunicat prin care își cerea scuze clienților, menționând: “Gucci își cere scuze pentru problemele create de acest produs din lână…. Considerăm diversitatea drept o valoare fundamentală pentru care dorim să fim respectați, această idee fiind regăsită în fiecare decizie pe care o luăm. Ne angajăm pe deplin să creștem diversitatea în întreaga noastră organizație și să transformăm acest incident într-un moment puternic pentru toată echipa Gucci…. și nu numai”. În fine, mai trebuie să menționăm și alte două mari branduri de lux care au decis numirea – în ultimele luni – a unor Directori pentru Diversitate și Incluziune: Prada și, respectiv, Chanel. Mai multe detalii despre produsele mărcii sunt disponibile aici (DIVERSITY).