Grupul Kering se află pe un trend ascendent

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , , , , , , , ,

Săptămâna trecută, după publicarea rezultatelor financiare din Q3 ale Kering, prețul acțiunilor grupului francez de lux au crescut la Bursa de Valori din Paris, acestea având o creștere de 8 procente. În trimestrul trei al anului 2019, în ciuda crizei din Hong Kong – unde vânzările au scăzut cu circa 35% – veniturile Kering au crescut cu 14,2%, față de o creștere de 34,9% în perioada similar a anului trecut, atingând suma de 3,88 miliarde Euro.

Gucci Pre/Fall Campaign – Credit foto by Kering

O performanță determinată de rezultatele puternice înregistrate de cele trei mărci marcante ale gupului de lux: Gucci, Bottega Veneta și Saint Laurent. Astfel, Gucci a continuat să crească în cifre double, desi acum a intrat într-o fază de stabilizare. Creșterea veniturilor este în scădere, dar rezultatul a fost totuși peste așteptările analiștilor financiari, diminuând încetinirea uneie tichete care a înregistrat o creștere record timp de trei ani. În perioada iulie – septembrie, vânzările au crescut cu 13,3%, comparativ cu o perioadă extrem de pozitivă a anului trecut, în timp ce analiștii au prevăzut o creștere de 8%. Redevențele din companiile de ochelari și înfrumusețare au crescut în special cu 31%. Totodată, un semnal pozitiv a venit din regiunea Asia-Pacific (cu excepția Japoniei), aici vânzările înregistrând cea mai mare rată de creștere (circa 18%) – o regiune care reprezintă circa 37% din veniturile globale ale Gucci. încetinirea vânzărilor în Hong Kong a fost compensate în mare măsură de o “repatriere masivă” a cheltuielilor de consum în China continentală. De asemenea, Coreea de Sud a beneficiat de acest fenomen, în special pe canalul de vânzare cu amănuntul din călătorii, la fel și în Singapore, precum și în Australia și Macao – chiar dacă într-o mai mica măsură. În Statele Unite, vânzările Gucci au fost destul de afectate de tendința slabă de consum a pieței locale, aici fiind înregistrată o scădere de 2% a vânzărilor cu amănuntul într-o regiune care reprezintă aproximativ 18% din vânzările totale ale mărcii. “După doi ani de creștere pe piața din Statele Unite, vânzările mărcii au încetinit, în timp ce turiștii americani din Europa rămân un segment de consum extrem de dinamic pentru Gucci”, după cum menționează Jean-Marc Duplaix (CFO-ul grupului Kering).

Bottega Veneta Fall/Winter 2019 – Credit foto by Kering

El a subliniat că eticheta a crescut numărul de evenimente din magazine, precum și alte initiative de marketing în Statele Unite, una dintre acestea constând în preluarea vitrinelor de la parterul Saks Avenue din New York. Printre produsele care au contribuit la performanțele etichetei de modă se numără și accesoriile din piele – imaginate de Alessandro Michele, Creative Directorul mărcii – aflate într-o schimbare de stil, precum și piesele Ready-To-Wear. O altă mențiune a dlui. Duplaix se referă la noii factori de creștere a Gucci, precum produsele de înfrumusețare, odată cu lansarea în cursul acestui an a unei linii de rujuri și a parfumului “Mémoire d’une odeur”, ambele bucurâîndu-se de succes în rândul publicului. Bottega Veneta, condusă din septembrie de noul CEO – dl. Bartolomeo Rongone – a raportat vânzări “extrem de încurajatoare” în valoare de 284,3 milioane Euro (pe parcursul T3) – în creștere cu 9,8% – cu vânzări comparabile de 6,9% (vânzările online dublându-se în perioada respectivă). De altfel, vânzările Bottega Veneta au încetinit în ultimii ani, înregistrând o scădere de 8,4% a vânzărilor în T3 a anului 2018, astăzi ele cunoscând o imbunătățire mult mai rapidă decât se aștepta, conducerea etichetei de modă fiind dornică să sublinieze primirea entuziastă de care s-a bucurat a doua colecție imaginată de Daniel Le, noul Creative Director al mărcii. În trimestrul II, vânzările Bottega Veneta au crescut cu doar 0,8%, în timp ce în trimestrul III ele au cunoscut vânzări de 5%, mai ales în vestul Europei și America de Nord. În schimb, în regiunea Asia-Pacific, unde Hong Kong este o piață majoră pentru Bottega Veneta, vânzările au înregistrat o creștere de doar 1% (cifrele fiind positive și în Japonia, chiar dacă este o piață marcată de o creștere lentă). Ca și Gucci, Saint Laurent și-a încetinit ritmul de creștere – după un an 2018 puternic – și a ajuns la vânzări de 506,5 milioane Euro în ultimele trei luni, în creștere cu 13,3%, comparative cu 16,5% în aceeași perioadă a anului trecut.

Saint Laurent Fall/Winter 2019 – Credit Photo by Julien de Rosa

Eticheta de lux a fost penalizată de dependența pieței din Franța și de prezența limitată în China (marca intrând mai târziu decât Gucci și Bottega Veneta). “Astăzi, reputația mărcii este una deosebit de puternică pe piața chineză, dar nu este la fel de renumită în Europa, Japonia, Coreea de Sud sau America”, potrivit lui Jean-Marc Duplaix. De altfel, Saint Laurent și-a inaugurat primele flag-shipuri chineze destul de recent – la începutul anului 2019 – marca continuând să investească puternic în extinderea din China. În al treilea trimestru al anului, eticheta a înregistrat o creștere semnificativă a volumului de vânzări pentru ținutele Ready-To-Wear și încălțăminte, desi acest aspect nu s-a tradus și într-o creștere corespunzătoare a veniturilor, în principal datorită ajustărilor operate în politica de prețuri, potrivit dlui. Duplaix. “istoric, Saint Laurent a fost întotdeauna o marcă puternică în ce privește îmbrăcămintea și încălțămintea, dar dacă ne uită atent la performanțele ei recente, creșterea sa se datorează succesului colecțiilor de articole din piele, în perioada următoare având în vedere dezvoltarea acestor categorii – în ce privește gama de produse și structura prețurilor – pentru a ajunge la o clientele mult mai largă”, adaugă Jean-Marc Duplaix. Obiectul este în acest moment acela de a face din Saint Laurent un brand global, acesta fiind și motivul prin care se dorește în a rezone cu diferite categorii de consumatori. Per total, dacă analizăm cifrele publicate de grupul de lux Kering, toate cele trei mărci sunt marcate de creșteri semnificative, cee ace arată că piața bunurilor de lux (la nivel global) se află în creștere, apetitul clientelei cu venituri peste medie fiind destul mare în achiziția acestor categorii de produse. Mai multe detalii despre mărcile grupului sunt disponibile AICI.