Dior, probleme de comunicare pe piața chineză

By , in Reports on .

Dior a devenit cel mai important brand care a generat probleme pe piața chineză de lux, după ce a dezvăluit o hartă a statului asiatic din care lipsea Taiwanul. În ciuda scuzelor prezentate pe rețelele de socializare chineze, experții sugerează că marca ar trebui să emită o declarație globală sau să riște un boicot al consumatorilor chinezi. Pe 16 octombrie, Dior a prezentat la Universitatea Zheijiang Gongshang o hartă a Chinei în care nu era prezent și Taiwanul. Când un student din audiență a menționata cest aspect, prezentatorul a declarat că: “Insula Taiwan este prea mica pentru a putea fi observată pe hartă”.

Cu toate acestea, studentul a subliniat că era prezentă o altă regiune a Chinei – Hainan – un spațiu cu o suprafață mult mai mica decât cea a Taiwanului. În 12 ore, un videoclip al acestui episode a fost vizionat de peste un million de ori pe rețeaua Weibo, rezultând peste 3000 de comentarii. Greșeala Dior a provocat indignare în rândul tinerilor internauți, un public din ce în ce mai sensibili la seria de greșeli culturale și geografice ale mărcilor occidentale. După acest incident, Dior a prezentat scuze pe Weibo în următoarele ore, afirmând că “îi pare rău pentru incidentul în care au fost oferite explicații greșite audienței, acestea fiind oferite de personalul angajat pentru evenimentul din campusul universitar”. Dior a mai susținut că incidental a fost cauzat de un angajat temporar, nefiind reflectate opiniile companiei. Această explicație nu a oprit răspândirea pe rețelele de socializare chinezești, dar, deocamdată, pare să se oprit din ceea ce părea să devină o criză mult mai mare. Cu toate acestea, până în present Dior a ales să nu emită scuze la nivel global – pe canalele social-media occidentale – ceea ce ar putea să inducă consumatorilor chinezi un sentiment de “scuze lipsite de sinceritate”. “Atunci când apare o criză, companiile trebuie să se miște rapid și să-și asume răspunderea completă, fără a încerca să se ascundă în spatele unui cabinet de avocatură”. “O scuză trebuie transmisă pe toate rețelele de socializare occidentale, precum și pe cele chinezești. Nerespectarea acestei cutume ar putea fi considerate ca fiind una neplăcută. Consumatorii chinezi se așteaptă ca o scuză sinceră să fie publicată peste tot, ca semn de respect față de comunitatea chineză la nivel global”. Diferitele mărci occidentale au suferit pierderi majore în vânzările din China după ce au comis erori culturale sau politice. De remarcat, Dolce & Gabbana și-au văzut vânzările scăzând pe cea mai mare piață a sa, după costisitoare greșeală a unui clip promotional în care un model se chinuia să mănânc epizza cu bețișoare specific chinezești. În ciuda acestor pierderi semnificative din vânzări, mărcile care își cer scuze imediat au tendința de a primi o a doua șansă dn partea consumatorilor chinezi. De exemplu, o altă etichetă de modă a avut probleme în China – Versace – după ce a identificat pe un tricou Hong Kong-ul ca fiind o țară separată de China. Cu toate acestea, învățând din experiența Dolce & Gabbana de anul trecut, Versace a reacționat rapid, emițând un comunicat pe rețeaua Weibo la aproximativ 12 minute după ce a izbucnit acest scandal. Cu toate acestea, internauții s-au plans de absența scuzelor pe alte conturi Versace – precum Facebook, Twitter sau Instagram. Evident, se o naște întrebare vizavi de aceste incidente: De ce există astfel de greșeli? Răspunsul ar fi următorul: “Companiile gândesc în continuare pe stilul occidental și se așteaptă ca acest mod de lucru să fie acceptat la nivel global, inclusiv în China. Cu toate acestea, dacă directorii executivi și responsabilii implicați în comunicare, proiectare și distribuție în China nu se pot adapta la mentalitatea chineză, atunci soluția ar fi să numească persoane potrivite pentru a supraveghea în mod fiabil aceste operațiuni. Fără a lua în considerare un astfel de mod de lucru, se vor întâmpla în continuare astfel de greșeli. Incidentul Dior evidențiează în mod clar pericolele ce pot apărea pe piata chineză”. De asemenea, este imperative necesar să se transmit un conținut corect al comunicărilor prin cunoașterea intima a psihologiei audienței. Iar acest lucru necesită experiența de a trăi în China și a vorbi fluent limba locală, precum și o bună experiență în gestionarea crizelor. Mai multe detalii AICI.

Recommended articles