De ce clienții chinezi de lux cheltuiesc mai mult acasa?

By , in Industry on . Tagged width: , , , , , , , ,
Chinese luxury market

Cu puțin timp în urmă vă menționam o tendință înregistrată în rândul consumatorilor chinezi de produse de lux, și anume: scăderea vânzărilor întreprinse de turiștii din China în ce privește bunurile de lux (în străinătate), creșterea exponențială a celor înregistrate în China continentală. Pentru a înțelege acest fenomen, chinezii alimentând expansiunea bunurilor de lux la nivel internațional, vom reda un scurt material realizat de Vogue Business (despre ce înseamnă consumul produselor de lux).

Chinese luxury market

Așadar, consumatorii chinezi au alimentat expansiunea brandurilor de lux în ultimul deceniu, în acest moment ei reprezentând circa o treime din cheltuielile de lux la nivel global. Cu toate acestea, investitorii sunt preocupați de încetinerea economiei chineze și lupta comercială pe care acest stat o duce cu Statele Unite, aceste evenimente putând duce la diminuarea apetitului de cumpărare din partea turiștilor chinezi, în special pentru gențile de mână și ceasurile de lux. Aceste preocupări par (totuși) a fi exagerate. Luna trecută, grupul LVMH a raportat un an cu record de vânzări, în principal datorită cererii foarte mari din China. Vânzările Kering, Hermès și SMCP au fost marcate, de asemenea, de un trend ascendent, în timp ce Victor Luis (CEO al companiei „Tapestry”) menționa, la începutul lunii februarie, profituri în creștere – cauza fiind „sporirea tranzacțiilor din partea consumatorilor chinezi”. Chinezii încă mai cumpără lux – dar locul unde face asta se schimbă. După ani de cheltuieli în orașe precum Hong Kong sau Paris, cumpărăturile de lux încep să fie realizate din ce în ce mai mult la „domiciliu”. Iar asta se observă în ultimul raport întocmit de compania de cercetare „Bain” – despre piață chineză de lux – achizițiile din China continentală crescând de două ori mai mult decât cheltuielile efectuate în străînătate (în intervalul 2015 – 2018). Beijingul a introdus politici noi pentru a susține consumul intern. Guvernul a anunțat, în luna noiembrie, că va majora indemnizația scutită de taxe vamale pentru achizițiile internaționale din comerțul electronic, de la 2000 RMB (n.r. – modena chineză) la 5000 RMB, încurajând consumatorii locali să cumpere on-line. De asemenea, Beijingul a redus tarifele de import. În luna iulie (2018), taxele au scăzut la îmbrăcăminte de la 15,9% la 7,1%, în timp ce impozitul pe produse cosmetice a scăzut de la 8,4% la 2,9%. Acest lucru a permis unor mărci precum Louis Vuitton, Burberry sau Hermès să reducă prețurile în China, ca parte a unei strategii globale de armonizare a tarifelor de achiziție. În septembrie, autoritățile chineze și-au revizuit legile privind impozitul pe venit, ceea ce reprezintă, în esență, o reducere a impzoitelor pentru mulți contribuabili din clasa de mijloc – fiind adăugate și o serie de deduceri la codul fiscal. În afară de politica fiscală, guvernul a adoptat și o nouă lege pentru „daigou”, piața gri unde „personal shopper-ii” realizează cumpărături din străinătate, evitând astfel plata impozitelor (o piață estimată de analiști la zeci de miliarde de dolari anual). La rândul său, adoptarea acestor legi stricte a îndreptat consumatorii către site-urile de comerț electronic transfrontalier, în principal site-uri care intră sub incidența legii chineze. In acest punct, vă invităm să citiți materialul intregral aici (www.voguebusiness.com).