Creșteri semnificative pe segmentul turiștilor chinezi

By , in Industry on . Tagged width: , , , ,

Rapoartele privind încasările principalelor mărci de lux au fost în mare pozitive pe anul 2018, companii precum Estée Lauder, Burberry și LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) înregistrând o creștere semnificativă a vânzărilor, mulțumită în primul rând consumatorilor chinezi. Însă, între datele prezente în aceste rapoarte, industria observă, de asemenea, și mențiuni privind încetinirea economiei chineze și a faptului că turiștii de origine chineză au “încetinit” cumpărăturile.

Chinese luxury market

În ultimul timp, o serie de prognoze și previziuni economice vin să confirme această încetinire. De exemplu, marca franceză Hermès și Tapestry – o multinațională ce comercializează produse de lux, cu sediul în New York – au menționat în repetate rânduri aceste scăderi (confirmate și de alte companii angrenate în segmentul de lux) în ultimele luni. Ambele corporații au raportat vânzări semnificative și o creștere a segmentului în China continentală (deși Tapestry a înregistrat o încetinire a vânzărilor turistice chineze). „Coach”, una dintre mărcile din portofoliul Tapestry, a înregistrat o „creștere a vânzărilor din partea consumatorilor chinezi la nivel global – determinată și de o cerere internă – aceasta fiind parțial compensată de scăderea cheltuielilor în segmentul turismului”, potrivit unui comunicat de presă al companiei americane. Între timp, Hermès a declarat că vânzările sale din China au fost beneficiarele expansiunii magazinelor deținute aici, precum și de lansarea în cursul lunii octombrie a noii platforme digitale – bazată în principal pe piața chineză. „În Asia continuăm să creștem puternic, nu am văzut nici-o schimbare în acest moment în magazinele noastre din China”, a declarat dl. Alex Dumas (Director Executiv al Hermès). Un alt exemplu este oferit de compania japoneză Shiseido, în comparație cu multe dintre companiile occidentale, aceasta primind un impuls și mai mare din partea consumatorilor din China în cursul anului 2018, vânzările crescând cu 32% fără de anul anterior – un salt mult mai mare față de rata anuală de creștere de circa 20% (din 2017). De asemenea, vânzările companiei nipone au crescut pe piața chineză cu aproximativ 33% față de trimestrul al patrulea 2017. Între timp, segmentul de călătorii a înregistrat creșteri mari, anul trecut fiind unul foarte bun pentru companiile care se bazează pe cheltuielile clienților din China. Vânzările în acest segment au cerscut cu 40% față de anul precedent, deși rata de creștere a trimestrului IV a fost una ușor redusă – doar 27%. În afară de apropierea sa de China continentală, Shiseido a beneficiat (și) de o creștere a vânzărilor numită „lipstick effect” – consumatorii aflați pe o piață în recesiune sunt dispuși să cumpere articole de lux mai puțin costisitoare – acest efect ajutând o companie precum Estée Lauder în ultimul trimestru (în contextul încetinirii economiei chineze) al anului 2018. Aceste câștiguri au fost efectuate în contextul negocierilor comerciale în curs de desfășurare dintre Statele Unite și China, optimismul fiind unul destul de scăzut, în principal datorită rapoartelor care menționează că o întâlnire între Donald Trump și Xi Jinping pare una destul de puțin probabilă înainte de termenul limită (1 martie). „În acest moment, deoarece negocierile comerciale nu au ajuns încă la un acord, se observă un nivel destul de scăzut al optimismului în China”, a declarat dl. Zhang Xin (CEO al companiei SoHo China) – într-un interviu acordat Yahoo Finance. Pe măsură ce tot mai multe companii de modă și înfrumusețare vor raporta veniturile pe ultimul trimestru al anului 2018, investitorii vor începe să aibă o imagine mult mai clară despre cum sunt poziționate mărcile pe piața din China. Cu toate aceste minusuri, un lucru este cert: companiile angrenate în segmentul de lux se vor baza și în acest an pe turiștii chinezi, aceștia contribuind în mare măsură la creșterea veniturilor la nivel global. Sursă informare: JingDaily.