Coronavirusul anulează showurile de modă

By , in Trends on . Tagged width: , , , , , , , , , , ,

Coronavirusul continuă să se răspândească la nivel internațional, problemele generate în sectorul de modă începând deja să-și pună amprenta pe show-urile Cruise 2021. Luna trecută, eticheta de modă Prada a fost primul brand care a anunțat amânarea lansării programate pentru 2021 – spectacol ce urma să se desfășoare la Tokyo. De asemenea, săptămâna trecută Gucci a anulat lansarea din San Francisco – programată inițial pentru luna mai – Versace și Armani adăugându-și numele pe lista din ce în ce mai mare de etichete care și-au anulat evenimentele de modă.

Coronavirusul afectează piața chineză

În cadrul unei delarații de presă, oficialii casei de modă Prada menționează că a fost o decizie luată ca o “măsură de precauție (în ce privește Coronavirusul)”, precum și că este un “act de responsabilitate și respect” față de oamenii care lucrează în acest sector sau intenționează să participle la show-ul de modă. În mod similar, Versace a declarat că este “conștient de necesitatea de a acorda prioritate sănătății și siguranței oaspeților sau angajaților săi”, adăugând că va “informa toate părțile implicate cu privire la noile planuri cât mai curând posibil”. Dar, cum afectează toate aceste amânări industria modei? În luna februarie, Indicele de Lux Savigny (SLI) a încheiat luna cu 7,1% în scădere, iar indicele de referință global MSCI a scăzut cu 7,5%.

Coronavirusul afectează piața europeană de lux

De asemenea, acțiunile Burberry au închis luna cu o scădere de aproximativ 16%, iar prețul acțiunilor Prada cu același procent (16%). “Mărcile de lux respect în primul rând noile reglementări emise de diferite guverne, pe fondul problemelor cauzate de Coronavirus. În același timp, evenimentele majore ar putea genera incertitudini și, în unele cazuri, chiar panică, așa cum am văzut în alte domenii”, a declarat pentru site-ul NowFashion jurnalistul de business Fabio Ciguera. “În al treilea rând, evenimentele costisitoare își pun amprenta asupra social media, investiția putând să nu maia ducă profitul scontat datorită dispoziției globale și imposibilității de a aduna oamenii potriviți – odată cu restricționarea călătoriei”. Detalii AICI.