China va reprezenta 65% din creșterea mondială a pieței de lux până în 2025

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , ,
Chinese market

Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, până în 2025 China va reprezenta circa 40% din cheltuielile globale pentru bunurile personale de lux și va genera aproximativ 65% din creșterea pieței mondiale în perioada 2018 – 2025, această creștere fiind determinată de creșterea puterii de cumpărare din clasa de mijloc. De asemenea, în jurul anului 2025, consumatorii chinezi vor cheltui circa 159 miliarde Euro pe bunurile de lux, față de 102 miliarde Euro în prezent.

Chinese market

Această creștere reflectă tranziția între generații care are loc pe piața locală. Generația născută în anii 1980 este încă principalul motor al pieței chineze de bunuri de lux, ea fiind compusă din circa 10,2 milioane de cumpărători și principalul beneficiar al exploziei economiei chineze. Aceasta cheltuie, în medie, 5500 Euro anual pentru bunurile de lux, în special pentru a demonstra succesul economic. Următoarea generație, cea născută în anii ’90 – cu cei 6,7 miliaone de consumatori – se așteaptă să fie următorul „boom”, ceva mai discret însă, dar încă un puternic motor de creștere pentru piața chineză a bunurilor de lux. Acești consumatori cheltuiesc, în medie, circa 3300 Euro anual pentru bunurile de lux, la fel ca și generațiile născute în anii 1960 și 1970. Generația anilor 1990 este susținută financiar de către părinți, în opinia companiei McKinsey, aceasta dobândind treptat influență. Jumătate din această generație a început să se intereseze de achizițiile bunurilor de lux abia în cursul anului trecut, iar alte 42% au făcut primele achiziții în ultimii doi – trei ani. Potrivit studiului, motivul pentru această „trezire” treptată este dată de faptul că doar 13% dintre cumpărătorii născuți în anii ’80 și ’90 au crescut într-un mediu de lux. McKinsey crede că, pe măsură ce aceste poduri între generații sunt construite, se va deschide o mai mare oportunitate pentru mărcile de lux care vor putea adapta o strategie de comunicare adecvată.

Chinese market

Acest lucru tinde să confirme faptul că brandurile occidentale, cele mai vechi de pe piață, vor tinde să beneficieze de aura lor în fața chinezilor bogați, ele trebuind totuși să facă față unui flux tot mai mare de concurenți, mulți dintre ei de origine chineză. O altă responsivitate a studiului este că generațiile ’80 și ’90, conduse de cultură angajamentului promovată în social media, sunt mult mai rapide decât altele în luare deciziilor de cumpărare. Din consumatorii născuți în anii ’80 și ’90, 60% decid o achiziție în maximum șase zile de la data în care au descoperit un anumit produs de lux. Dintre consumatorii generațiilor anterioare, 31% decid în decurs de 4 – 6 zile, iar 57% decid în cursul săptămânii următoare. Dintre achizițiile bunurilor de lux a tuturor generațiilor, 92% sunt încă realizate offline. Cu toate acestea, potrivit studiului, ponderea achizițiilor online este estimată să crească la 12% până în anul 2025. „În timp ce unele mărci de lux au raportat rezultate dezamăgitoare pe piața chineză, LVMH și Cartier au anunțat o accelerare a vânzărilor pe ultimul trimestru a anului trecut. Acest lucru arată că piața chineză de bunuri de lux este una în care «câștigătorul ia totul», o tendință care se reflectă cel mai bine în compoziția pieșei locale a bunurilor de lux”, menționează un reprezentant al companiei McKinsey. Sursă foto – Shutterstock.