Calvin Klein țintește publicul millennials

By , in Reports on .

Calvin Klein, fondată în 1968, profită la maxim de cea de-a cincizecea aniversare a companiei – cu o strategie axată pe publicul-țintă Millennials – apelând la o serie de influenceri pentru lansarea colecției-capsulă CK50. Cu această colecție aniversară, alcătuită dintr-o varietate de piese clasice – de la jeans și până la lenjerie intima – brandul deținut de grupul PVH (aflat într-o perioadă de restructurare) speră să atingă un public mult mai larg și mai tânăr.

CK50 – Justin Bieber & Hailey Baldwin – Foto: Calvin Klein

Lansată recent în Statele Unite și câteva țări selectate, campania se va desfășura în perioada următoare la nivel international, aceasta urmând să se concentreze în jurul unui clip publicitar și fotografii postate strategic pe rețelele de social media de tinerele staruri CK50. Printre aceștia se află Justin Bieber, artistul pozând alături de noua lui soție – Hailey Baldwin – în cadrul ședinței foto realizate de Glen Luchford. De asemenea, brandul a mai apelat la rapper-ul A$AP Rocky, modelul Kendall Jenner, cântăreața australiană Troye Sivan, modelul de origine chineză Liu Wen și actorul olandez Parker Van Noord, alături de top-modelul american Rebecca Leigh Longendyke. Toate aceste personalități se reunesc pentru o călătorie itinerant prin ultima jumătate de secol a mărcii, o campanie ce beneficiează de un videoclip relaxant și jucăuș, aici fiind amestecate cu atenție referințe la adresa misiunii de aselenizare din 1969 – urmărită pe un ecran Tv asemănător acelor ani – sau legendarului Studio 54 (al lui Andy Warhol) din New York-ul anilor 1970, fără să mai vorbim de fotografiile cu lenjeria și piesele din denim ce au cimentat faima Calvin Klein de-a lungul anilor 1990. Colecția, care include atât ținute pentru bărbați, cât și pentru femei, poate fi achiziționată pe site-ul de comerț electronic al mărcii, precum și în magazine selectate. În cadrul ei, regăsim piese la prețuri accesibile, de la tricouri – cu logo-ul mărcii – și până la jeans, garderoba fiind completată de pulovere, tricotaje, jachete din denim, fuste, rochii și body-uri cu emblema CK50 și numele Calvin Klein. De asemenea, există și o linie de accesorii, amintind aici de genți și curele. Colecția-capsulă face parte din eforturile depuse de compania americană de a se repoziționa în urma plecării Creative Director-ului Raf Simons (petrecută la finalul anului 2018).

CK50 – Liu Wen – Foto: Calvin Klein

Designerul Belgian fusese adus de la Dior în 2016, în încercarea de a crește oferta etichetei de modă. Însă, în cursul lunii martie (a.c.), grupul PVH a anunțat sfârșitul liniei Calvin Klein 205W39NYC – cunoscută anterior drept Calvin Klein Collection – magazinul emblematic al mărcii, situate pe Madison Avenue, fiind închis. Un număr de angajați ai companiei din New York au fost concediați, precum și biroul din Milano, activitățile operaționale fiind mutate la sediul European al mărcii din Amsterdam (Olanda). În luna iunie, Cheryl Abel-Hodges a preluat funcția e CEO al mărcii. Totodată, Swatch și-a încheiat parteneriatul cu Calvin Klein – după douăzeci și doi de ani de licențiere a ceasului omonim și cinci ani de producer a unei linii de bijuterii. O altă problemă a mărcii a fost scăderea vânzărilor cu aproximativ 6% an de an, până la 873 milioane Dolari. Declinul Calvin Klein a fost unul notabil în Statele Unite, vânzările trimestriale scăzând cu 13% față de perioada anterioară a anului, în principal cauza fiind finalizarea licențierii cu partenerul G-III Apparel Group (Statele Unite) și scăderea cu 3% a vânzărilor cu amănuntul în regiunea nord-americană. Totodată, pe segmentul international, veniturile trimestriale ale Calvin Klein au crescut cu 1% – până la 465 milioane Dolari – datorită creșterii continue din Europa și achiziției de către PVH a operațiunilor sale din Australia și Noua Zeelandă (prin achizționarea partenerului Gazal). În fine, conform PVH, aceste progrese au ajutat la compensarea veniturilor pierdute din cauza întreruperii liniei Calvin Klein 205W39NYC. Mai multe detalii despre colecțiile mărcii sunt disponibile AICI.

Recommended articles