Breitling părăsește târgul de ceasuri Baselworld

By , in Tech on . Tagged width: , , , , , , , , ,
Breitling Navitimer

Breitling a confirmat oficial plecarea de la Baselworld, cel mai important târg dedicat ceasurilor și bijuteriilor din Elveția. De altfel, târgul a primit o lovitură importantă atunci când Nick Hayek (CEO-ul companiei Swatch Group) a confirmat renunțarea la acest eveniment începând cu anul 2019. Astăzi, Breitling este o altă ieșire notabilă; brandul ocupând un spațiu considerabil în cadrul acestui târg.

Breitling Navitimer

Odată cu părăsirea târgului de către Breitling, două companii orologere și-au anunțat intenția de a ocupă spațiul lăsat liber – Rolex și Tudor – cele două mărci dorind să-și extindă prezența în cadrul Baselworld. În ce privește expoziția, trebuie să menționăm că acest important eveniment se desfășoară în Elveția din anul 1917, prezența de anul acesta sufering o scădere cu circa 22%. De asemenea, omologul său – Salon International de la Haute Horlogerie (desfășurat la Geneva), un eveniment ce are loc în luna ianuarie – nu a fost imun la schimbările din peisajul orologer: mari branduri independente, precum Richard Mille sau Audemars Piguet, au anunțat părăsirea formatului tradițional al târgului. În acest moment, brandurile analizează din ce în ce mai mult vechile platforme și optează pentru propriile lor experiențe de marcă, ceea ce le permite să cheltuiască sumele substanțiale alocate acestor evenimente pentru propriile experiențe mono-brand. Evenimente ce ajută brandurile să relaționeze mult mai direct cu clienții, într-o lume orientată din ce în ce mai mult către consumatori. Într-un efort de a spori participarea, organizatorii au programat Baselworld și SIHH împreună, în luna aprilie a anului viitor (30 aprilie – 5 mai 2020). Se pare totuși că această decizie nu este viabilă pentru o marcă precum Breitling, reprezentanții companiei considerând că este prea târziu pentru a lansa un produs nou. „Factorul decisiv îl reprezintă desfășurarea Baselworld la finalul lunii aprilie, această dată nefiind în concordanță cu calendarul nostru”, a precizat Georges Kern (CEO-ul companiei Breitling) pentru publicația WatchPro. „Platforma introdusă ne permite să fim foarte flexibili în ce privește unde și când informăm grupurile țintă, ajutând clienții să fie mult mai informați despre dezvoltarea brandului și lansările de noi produse.

Breitling Navitimer

Vom continua să ne concentrăm asupra acestei platforme, deoarece ne permite să răspundem personal clienților, reprezentanților mass-media, partenerilor de vânzări și colecționarilor. Din acest motiv, nu vom participa la ediția 2020 a Baselworld”. De altfel, un anunț din luna decembrie 2018 – al organizatorilor Baselworld – menționa unificarea cu SIHH începând cu aprilie 2020, dar se pare că dl. Kern planificase deja ieșirea companiei Breitling din formatul clasic, mai ales că desfășurase deja și primul său eveniment privat – în luna octombrie a anului trecut, la Londra. Evenimentul de marcă a lansat un nou produs pentru presă, parteneri de marcă și a inclus un grup de brand ambasadori celebri – cunoscuți sub numele de „Squad”. O idee pe care compania britanică Bremont o încercase deja prin organizarea unor evenimente la Londra și New York, atunci când a decis retragerea de la Baselworld din 2017. În timp ce dl. Kern menționează că nu știe încă dacă Breitling revine la ediția Baselworld din 2021, surse din industrie au speculat că Swatch Group ar dori întoarcerea la acest târg, cu toate că surse din interiorul companiei au declarat că este imposibil. Totodată, Swatch Group a desfășurat un eveniment separat la Bienne – în luna martie – și planifică unul similar (denumit Time to Move) pentru presă în perioada următoare, dorința fiind aceea de a oferi o experiență mult mai profundă decât oferă Baselworld – incluzând aici chiar și tururi în manufacturi pentru mărci de prestigiu: Harry Winston, Breguet, Jaquet Droz, Blancpain, Glashütte sau Omega. În încercarea de a păstra mărcile prezente la eveniment, Michel Loris-Melikoff (Directorul General al Baselworld) spune că edițiile viitoare vor fi unele „mult mai experimentale”, cu toate că această transformare ar putea veni prea târziu. Cum tot mai multe mărci preferă să găzduiască propriile evenimente – fără prezența concurenților – Baselworld va trebui să ofere o experiență incomparabilă, dacă dorește să rămână competitivă. Sursă – Robb Report/FHH/WatchPro; Foto – Breitling.