BMW şi Daimler AG, cooperare pentru condusul autonom

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , , ,
BMW Group & Daimler AG

BMW Group şi Daimler AG au lansat cooperarea în condusul autonom: reprezentanţii celor două companii au semnat acordul pentru cooperare strategică pe termen lung, care se va concentra pe dezvoltarea în comun a tehnologiilor de generaţie viitoare pentru sistemele de asistare a condusului, condus automatizat pe autostrăzi şi parcat autonom (toate la Nivel 4 SAE). În plus, sunt planificate discuţii viitoare pentru extinderea cooperării la niveluri mai mari de automatizare în zonele urbane şi centrele oraşelor.

BMW Group & Daimler AG

Acest lucru subliniază abordarea pe termen lung şi de durată, care se va extinde pentru a cuprinde o platformă scalabilă pentru condus autonom. Cooperarea non-exclusivă este deschisă şi pentru alţi producători de echipamente originale (OEM) şi parteneri tehnologici, rezultatul fiind făcut disponibil şi pentru alţi OEM sub licenţă. Un obiectiv principal este lansarea rapidă a tehnologiei pe piaţă, care este de aşteptat să apară în sistemele automobilelor pentru clienţii privaţi cu începere din 2024. Fiecare dintre cele două companii va implementa tehnologiile în mod independent în propriile automobile de serie. Cooperarea va însemna că peste 1.200 de specialişti vor lucra împreună, deseori în echipe mixte. Aceştia se vor afla în locaţii diferite, inclusiv la Centrul pentru Condus Autonom al BMW Group de la Unterschleissheim, în apropiere de München, La Centrul Tehnologic Mercedes-Benz (MTC) din Sindelfingen şi la Centrul de Tehnologie şi Testare Daimler din Immendingen. Eforturile se vor concentra pe dezvoltarea unei arhitecturi scalabile pentru sistemele de asistare a condusului, inclusiv senzori, precum şi centre comune de date pentru stocarea, administrarea şi procesarea datelor, dar şi dezvoltarea de funcţii şi software. Alături de Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel şi Volkswagen, BMW Group şi Daimler au publicat un raport intitulat “Safety First for Automated Driving”. Pe lângă acoperirea tuturor metodelor de siguranţă relevante pentru condus autonom Nivel 3/4 SAE, raportul introduce un sistem de trasabilitate, care se extinde de la obiectivul principal – să fie mai sigur decât conducătorul mediu – până la obiectivele individuale de siguranţă ale diferitelor componente. Raportul a fost publicat la 2 iulie 2019. Mai multe detalii sunt disponibile aici (AUTONOM).