BMW Group, creşteri în trimestrul al treilea

By , in Reports on . Tagged width: , , , , ,

BMW Group a înregistrat creşteri ale livrărilor, veniturilor şi profitului în cel de-al treilea trimestru şi astfel este bine plasat pentru îndeplinirea obiectivelor pentru 2019. Profitul net al BMW Group a crescut cu peste 10 procente, ajutat într-o oarecare măsură de efectul de bază din datele raportate pentru precedentul an. Mai mult, rentabilitatea a continuat să se îmbunătăţească pe parcursul primelor trei trimestre.

BMW X7

Pentru a compensa cheltuielile în avans mari pentru tehnologiile viitorului, BMW Group lucrează la îmbunătăţirea continuă a eficienţei. “După nouă luni, suntem bine plasaţi pentru a ne îndeplini obiectivele pentru acest an”, a declarat Oliver Zipse, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. “Privim spren viitor recunoscând că transformarea tehnologică amplă este o mare oportunitate pentru BMW Group. Sunt convins că modelul nostru de business va obţine doar beneficii din acest lucru. Automobilul viitorului, cu toate funcţiile digitale integrate, este un produs high-tech de o complexitate care încă este subestimată.” BMW Group vede un potenţial enorm pentru rolul viitor al automobilului pe fondul acestor evoluţii tehnologice: “Transformarea decisivă are loc în interiorul automobilului. Aducem soluţii tehnologice pentru asigură faptul că automobilul continuă să îndeplinească aşteptările şi nevoile societăţii de a merge mai departe. Domeniile importante includ conectivitatea digitală şi crearea de mobilitate compatibilă cu mediul”, a continuat Zipse. BMW Group îşi măreşte semnificativ gama de produse pentru mobilitate electrică: până în 2023, compania va avea 25 de modele electrificate – peste jumătate dintre acestea vor fi integral electrice. Cheia implementării o reprezintă arhitecturile de automobil flexibile şi un sistem de producţie la fel de agil care permite ca un model să fie fabricat ca versiune electrică, plug-in hybrid sau cu motor termic pe aceeaşi linie de fabricaţie, adaptând rapid producţia la orice evoluţie a pieţii. În 2021, livrările de automobile electrificate este de aşteptat să se dubleze în comparaţie cu 2019. De acolo, BMW Group se aşteaptă să vadă o curbă abruptă de creştere până în 2025, volumul de automobile electrificate livrate urmând a avea o creştere medie anuală de peste 30%. Ca pionier în domeniul mobilităţii electrice, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate (cu încărcare la priză, electrice şi plug-in hybrid). Până la finalul lui 2021, compania intenţionează să aibă peste un milion de automobile electrice sau plug-in hybrid pe şosele din întreaga lume.

BMW Seria 8

În 2021, BMW Group va oferi cinci modele de serie electrice. Pe lângă BMW i3 – pentru care cererea a crescut cu aproximativ 20% în acest an -, producţia MINI* electric va începe în noiembrie la uzina din Oxford. Peste 78.000 de clienţi şi-au exprimat interesul faţă de MINI ELECTRIC*. În 2020, producţia modelului BMW iX3 electric va începe la Shenyang (China), urmată în 2021 de BMW iNEXT, care va fi produs la uzina BMW Group din Dingolfing. În acelaşi an, BMW i4 va intra în producţia de serie la uzina din München. Pe drumul spre mobilitatea viitorului, un nivel substanţial de cheltuieli în avans a fost implicat pe parcursul perioadei de raportare. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru cele nouă luni au totalizat 4,247 miliarde de euro, o creştere de 9,4% faţă de anul precedent (3,881 miliarde €). Proporţia în creştere a automobilelor electrificate a afectat şi ea costurile. Ratele de schimb şi preţurile crescute ale materiilor prime au afectat, de asemenea, profitabilitatea. Investiţiile în proprietăţi, uzine şi echipamente, dar şi alte active au crescut cu 14,5% în perioada ianuarie-septembrie, la 3,308 miliarde de euro (2018: 2,889 miliarde €), în principal datorită actualei iniţiative de modele noi şi modernizării şi flexibilizării structurilor uzinelor existente. Prin gama sa foarte atractivă, cu modele noi şi revizuite, BMW Group a stabilit un nou record pentru livrările în trimestrul al treilea. În total, 613.361 automobile ale mărcilor premium BMW, MINI şi Rolls-Royce (2018: 592.303; +3,6%) au fost livrate în cele trei luni. Această evoluţie a fost influenţată în mare de contribuţia avută de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive din China. Veniturile BMW Group au urcat la 26,667 miliarde de euro (2018: 24,715 miliarde €; +7,9%). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) s-a îmbunătăţit cu aproape o treime, la 2,289 miliarde de euro (2018: 1,722 miliarde €; +32,9%). În cel de-al treilea trimestru al anului precedent, performanţele au fost afectate semnificativ de distorsiunile de aprovizionare şi de competiţia intensă neaşteptată cauzată de trecerea la regulamentul WLTP, precum şi de cheltuielile mai mari pentru măsuri de goodwill şi garanţie.

BMW Seria 7

Pe parcursul primelor nouă luni din 2019, BMW Group a livrat 1.866.198 de automobile (2018: 1.834.810; +1,7%). Situate la 74,844 miliarde de euro, veniturile BMW Group au fost uşor mai mari decât anul trecut (2018: 72,373 miliarde €; +3,4%). Profitul din primele nouă luni a fost afectat de provizionul de aproximativ 1,4 miliarde de euro acceptat în primul trimestru în legătură cu Declaraţia de Obiecţii primită din partea Comisiei UE cu privire la cercetările antitrust în desfăşurare. Cu toate acestea, BMW Group a afirmat clar că, dacă este necesar, va contesta acuzaţiile Comisiei UE cu toate măsurile legale avute la dispoziţie. Profitul anterior rezultatului financiar (EBIT) raportat pentru cele nouă luni a fost de 5,079 miliarde de euro, semnificativ mai mic decât anul precedent (2018: 7,168 miliarde €; -29,1%). Profitul brut (EBT) a urcat la 5,063 miliarde de euro (2018: 7,827 miliarde €; -35,3%), ceea ce corespunde unei marje EBT de 6,8% (2018: 10,8%). BMW Group a raportat un profit net pentru nouă luni de 3,614 miliarde de euro (2018: 5,745 miliarde €; -37,1%). Un aspect important în îndeplinirea acestor obiective pentru constructor este dezvoltarea unor procese digitale mai rapide şi a unor structuri mai clare. Este de aşteptat ca iniţiativa Performance > NEXT să genereze economii de eficienţă care depăşesc 12 miliarde de euro până la finalul anului 2022. Printre alţi factori, timpii de dezvoltare pentru noi modele de automobile vor fi reduşi cu până la o treime. Pe parte de produs, cu începere din 2021, până la 50% din variantele de trenuri de rulare tradiţionale vor fi eliminate în tranziţia spre crearea de arhitecturi de automobil flexibile şi îmbunătăţite – în favoarea unor trenuri de rulare electrificate suplimentare. În acest domeniu, impactul complet al acestor măsuri va fi resimţit în special după 2022. Mai mult, portofoliul de modele este evaluat în mod regulat pentru identificarea potenţialului suplimentar de reducere a complexităţii. De asemenea, sunt utilizate oportunităţi de sinergie şi de eficienţă atât în materie de achiziţii indirecte, cât şi în materie de costuri cu materialele şi de producţie. Mai mult, BMW Group îşi consolidează performanţele prin noi modele – în special în segmentele foarte profitabile. Compania îşi propune ca în 2020 să-şi fi dublat volumul vânzărilor din segmentul de lux faţă de 2018. Mai multe detalii AICI.