Asics, scăderi semnificative în primul trimestru

By , in Reports on . Tagged width: , , , , , , ,
asics

Gigantul sportiv Asics a înregistrat scăderi ale vânzărilor și profiturilor în primul trimestru al anului, cauza fiind problemele întâmpinate pe piețele cheie din Asia și cheltuielile de marketing care au generat un impact puternic asupra operațiunilor companiei. În particular, vânzările au scăzut cu peste 26% pe piața Chinei, în principal datorită „impactului pe care l-a avut trecerea unei părți a vânzărilor directe către distribuitorii de pe această piață”.

Asics

Această scădere se datorează în principal vânzărilor slabe ale categoriei „Running Performance” în zona EMEA, în ciuda vânzărilor substanțiale ale „Onitsuka Tiger” în Japonia și Coreea de Sud. De asemenea, venitul operațional a scăzut la 50,2 milioane Euro, o scădere cu 27,6%, în timp ce profitul „atribuit” societății-mamă a scăzut cu 17,9% (până la 35 milioane Euro). În general, vânzările „Performance Running” – o zonă pe care compania niponă se concentrează – a scăzut cu 7,7%, până la 351,4 milioane Euro (ceea ce înseamnă o scădere de 3,8% din vânzările generale). Acest fapt se datorează vânzărilor slabe înregistrate pe piețele din Europa și China, în ciuda creșterilor constante din Japonia și America de Nord. De altfel, vânzările stilului „Performance Sport” au scăzut cu 7,5% (până la 72,3 milioane Euro și minus 3,6% din total), cauza fiind vânzările de pe piața chineză, deși Japonia și America de Nord s-au dovedit a fi mult mai bune. Dar, îmbrăcămintea și echipamentul sportiv au crescut cu doar 0,1%, până la 102,3 milioane Euro (plus 2,6%), în principal datorită puterii de cumpărare nord-americane și a vânzărilor constante din Japonia. cu toate acestea, cele două segmente au înregistrat scăderi de până la 12% (86,9 milioane Euro sau minus 9,7%), deoarece compania și-a redus profitul pe linii de produse cu marje de profit reduse în Japonia. În același timp, vânzările Onitsuka Tiger au crescut cu 2,3% (până la 87,5 milioane Euro sau plus 5%), atât în Coreea de Sud, cât și în Japonia. Deși profitul operațional pentru primele două categorii a scăzut, toate categoriile au rămas profitabile, cu excepția articolelor de îmbrăcăminte și echipamente sportive. Regional, vânzările de pe piața japoneză au crescut cu 0,4%, în timp ce veniturile au crescut cu mai mult de 30% – generate de modelul „Onitsuka Tiger”. Totodată, vânzările din America de Nord au crescut cu 4,2%, deși investițiile mari din zona de marketing și rata de vânzări mai mică au dus la pierderi semnificative. În ce privește Europa, vânzările au scăzut cu 14% – mai ales în zona de „Performance Running” – profitul suferind și el o scădere de aproximativ 64%. Cu toate acestea, regiunea EMEA a continuat să înregistreze o creștere puternică a canalelor directe (DTC), în timp ce vânzările cu amănuntul au crescut cu 17%, vânzările înregistrate în comerțul electronic chiar de 130%. Mai multe detalii despre produsele mărcii aici (ASICS). Sursă – Asics/FashionNetwork.